Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پکیج چگالشی گرمایش استخر

پکیج چگالشی گرمایش استخر
پکیج چگالشی گرمایش استخر

پکیج چگالشی گرمایش استخر

با ورود به فصول گرم سال نظیر بهار و تابستان، تقاضا و استقبال مردم از امکانات رفاهی نظیر استخر بیشتر می‌شود. اگرچه عواملی نظیر نظافت و امکانات و … بر جلب رضایت مشتریان تاثیر‌گذار است ولی وجود آسایش حرارتی امری مهم در انتخاب شناگران خواهد‌بود. علاوه بر فصول گرم، برای اینکه بتوان در فصول سرد سال نیز از استخر و پارک‌های آبی بهره برد، نیاز به تجهیزات گرمایشی برای استخر‌ها داریم.

انتخاب سيستم گرمايشي مناسب براي استخر به عوامل متعددي نظير حجم آب موجود و مساحت استخر، دمای نهايي موردنظر، شرايط آب‌و‌هوايي منطقه، زمان لازم برای دستیابی به دمای اولیه و … وابسته است. از جمله عوامل ديگر، روباز يا بسته بودن استخر است زيرا در استخر‌هاي رو باز بخشي از اتلاف حرارتي در اثر انتقال حرارت جابجايي با محيط و تشعشع حرارتي استخر در شب كه آسمان بعنوان جسم سياه عمل مي‌كند، رخ مي‌دهد.

اگرچه تنظيم دماي آب استخر امري دلخواه است ولي جز عوامل موثر در انتخاب سيستم حرارتي محسوب مي‌شود و به موقعيت جغرافيايي و كاربرد استخر هم بستگي دارد. دمای توصیه شده برای شنای ورزشی و تفریحی 26 تا 31 درجه سانتیگراد و برای جکوزی خانگی دمای 38 درجه سانتی گراد به عنوان پیش فرض در نظر می‌گیرند.

کودکان خردسال، افراد مسن اغلب به آب گرم 31 درجه سانتیگراد یا بیشتر نیاز دارند، با این حال آب درمانی نیز نیاز به آب گرم‌تری دارد. بنابراین كاهش دماي استخر از مقادير ذكر شده براي شناگران ناخوشايند خواهد‌بود.

تجهیزات و روش‌های گوناگونی جهت گرمایش استخر وجود دارد که هرکدام دارای مکانیزم و ویژگی منحصر بفردی هستند. بطور معمول برای گرمایش استخر از موتور‌خانه بهره می‌گیرند که شامل اجزای مختلف نظیر بویلر، مبدل‌های حرارتی، پمپ‌های سیرکولاتور، فشار شکن، ترموستات، مشعل و لوله‌کشی‌ هستند. تهیه و نصب چنین سیستم سنگین و پیچیده‌ای، بسیار هزینه‌بر و دشوار است. علاوه بر آن راندمان پایین این نوع سیستم‌ها، هزینه تعمیر و نگهداری بالا ، نیاز به فضای زیاد جهت احداث موتورخانه و مصرف سوخت بالا از جمله عوامل تاثیر‌گذار بر عدم محبوبیت این نوع از تجهیزات حرارتی جهت گرمایش استخر هستند.

لازم بذکر است که آب استخر بدلیل دارا بودن کلر خاصیت اسیدی و خورنده دارد و نمی‌توان آن را بطور مستقیم و از طریق دیگ فولادی یا چدنی گرم نمود، زیرا سبب آسیب به دیگ و ورود آلودگی به آب استخر می‌شود.

جهت برطرف نمودن مشکلات فوق و بهبود عملکرد سیستم از پکیج چگالشی گرمایش استخر که نسل جدید و پیشرفته‌ی سیستم گرمایشی استخر است، استفاده می‌کنیم. این پكيج با استفاده از سوخت گاز یا گاز مایع یا گازوئیل با بالاترین کیفیت آب استخر را گرم مي‌كند.

پكيج چگالشي گرمايش استخر داراي مكانيزمي بهينه جهت گرمادهي به آب استخر است كه در آن پس از احتراق، علاوه بر گرماي محسوس حاصل از سوخت مقداري بخارآب نيز توليد مي‌شود. با سرد شدن دماي محصولات احتراق، بخارآب موجود دچار تغيير فاز به مايع شده و از گرماي نهان حاصل از اين تغيير فاز  نيز جهت گرمايش استخر استفاده مي‌شود و سبب بهبود راندمان سيستم مي‌شود. با بهره‌گيري از مشعل‌هاي پريمكس عمل احتراق بصورت كامل رخ مي‌دهد كه اين اتفاق سبب مصرف بهينه سوخت و صرفه‌جويي در انرژي مي‌شود. بنابراين در اين نوع پكيج، آب سرد استخر پس از ورود به سيستم  با دريافت  گرماي مشعل و گرماي نهان بخار آب حاصل از احتراق گرم شده و از طريق لوله خروجي آب گرم به استخر باز مي‌گردد.

از مزاياي پكيج چگالشي گرمايش استخر به موارد زير مي‎‌توان اشاره كرد:

  • افزايش راندمان حرارتي تا بالاي 100%
  • صرفه‌جويي در هزينه بدليل راندمان بالا و مصرف سوخت بهينه
  • دارا بودن ابعاد كوچك و عدم نياز به محل بزرگ جهت احداث موتورخانه و لوله‌كشي
  • تعمير و نگهداري آسان و كم هزينه
  • حفظ محيط‌زيست
  • سروصداي كم
  • عايق بندي و ايمني بالا
  • مقاوم در برابر خوردگي بدليل جنس استيل ضد زنگ

البته براي داشتن انتخابي هوشمندانه لازم است ظرفيت حرارتي مورد نياز اسخر را ارزيابي كنيم تا متناسب با بار مورد نياز، آسايش حرارتي افراد را فراهم آوريم.

برای محاسبه ظرفیت مناسب باید اتلاف حرارتی از سطح و دیواره، گرمای مورد نظر جهت راه‌اندازی سیستم، بار استحمامی افراد، بار گرمایشی سالن سرپوشیده و بار گرمایشی لازم برای جکوزی را در نظر گرفت. پكيج هاي چگالشي استخر در ظرفيت‌هاي متنوع جهت گرمايش آب استخر و جكوزي و همچنين فراهم كردن آب‌ گرم مصرفي براي استحمام افراد موجود هستند.  استفاده از آن‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌ها بدلیل مصرف بهینه سوخت و راندمان بالا و همچنین کمک به محیط زیست از طریق کاهش میزان آلایندگی، سبب فراهم آوردن فضای متعادل با دمای دلخواه در کمترین زمان شده و اوقاتی دلچسب را برای شناگران فراهم می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 3 =