Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پوشش دهی مخازن گالوانیزه با استفاده از مواد اپوکسی

پوشش دهی مخازن ، نگهداری مواد شیمیایی

پوشش دهی مخازن گالوانیزه ی ذخیره سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که برای پوشش دهی از مواد مختلفی می توان استفاده کرد که مواد اپوکسی یکی از موادی می باشد که برای پوشش دهی مخازن مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

پوشش دهی مخازن گالوانیزه با مواد اپوکسی

یکی از مواردی که در مخزن آب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد محافظت مخازن گالوانیزه می باش که شما می تواند از مواد رزین اپوکسی برای پوشش دهی مخازن استفاده کنید توجه داشته باشید که محافظ رنگ مخازن ذخیره سازی آب دارای دو جزء اصلی رزین اپوکسی و سخت کننده یا هاردنر پلی آمیدی یا آمینی می باشد.
برای محافظت از مخازن ذخیره سازی آب گالوانیزه بهترین پوشش استفاده از اپوکسی می باشد که از چسبندگی بسیار بالا و عالی به فلزات برخوردار می باشد چرا که مواد اپوکسی به خاطر ساختار شیمیایی خاصی که دارد مقاومت بسیار بالا می باشد و همچنین یکی دیگر از مزایای پوشش دهی توسط اپوکسی این است که در برابر شرایط جوی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و همچنین دارای مقاومت شیمیایی بالایی نیز می باشد.

همان طور که می دانید برای ذخیره سازی آب و مایعات دیگر معمولاً از مخازن گالوانیزه استفاده می‌کنند که مخازن باید در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت داشته باشند برای اینکه مخازن گالوانیزه در برابر خوردگی مقاومت داشته باشد این مخازن را با پوشش دهی اپوکسی محافظت می کند که این کار باعث می شود طول عمر مخزن گالوانیزه نیز بیشتر شود و از پوسته پوسته شدن مخزن جلوگیری شود اگر مخازن فلزی مانند مخازن گالوانیزه توسط اپوکسی پوشش دهی شود از تغییر مزه و طعم آب ذخیره شده در مخازن جلوگیری خواهد شد و به این خاطر است که بهترین پوشش برای مخازن آب اپوکسی می باشد.
همچنین یکی دیگر از ویژگی های پوشش دهی مخازن توسط اپوکسی این است که یون های سنگین فلزی موجود در آب دیگر افزایش پیدا نمی‌کند.
اگر می خواهید در درون این مخازن آب نگهداری کنید پیشنهاد می کنیم از اپوکسی با هاردنر پلی آمیدی برای پوشش دهی استفاده کنید. اپوکسی با هاردنر پلی آمیدی از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب برخوردار می باشد.
اما اگر می خواهید درون مخازن از مواد شیمیایی منانند مواد اسید و باز در داخل مخزن کامپوزیت یا مخازن فلزی نگهداری کنید حتماً از اپوکسی پلی آمین استفاده کنید چرا که این اپوکسی در برابر مواد شیمیایی نسبت به هاردنر پلی آمیدی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد توجه داشته باشید که امروزه رنگ اپوکسی آنتی استاتیک و همچنین ضد اسید تولید و به بازار عرضه می شود.

مزایای محافظ سطحی مخازن گالوانیزه با اپوکسی

یکی از مزایای محافظ اپوکسی چسبندگی عالی و ضخامت کم و مقاومت شیمیایی و مقاومت حرارتی بالای اپوکسی می باشد یکی دیگر از مزایای مهم پوشش دهی مخازن گالوانیزه توسط اپوکسی این است که سطح مخازن کاملاً صاف و بدون فرورفتگی می باشد.

همچنین به خاطر اینکه محافظ اپوکسی در برابر تمام شرایط جوی و شیمیایی از مقاومت های بالایی برخوردار می باشد. از مزایای دیگر آن می‌توان به شستشوی آسان و دیرهنگام و همچنین زمان اجرای کم اشاره کرد.

البته توجه داشته باشید که باید حتماً زیر سازی سطح مخازن با دقت بالایی انجام شود چرا که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد برای اینکه بتوانید این مخازن گالوانیزه را با اپوکسی پوشش دهید کنید باید سطح را آماده سازی کنید و هیچ گونه گرد و غبار و چربی بر روی سطح وجود نداشته باشد.

مراحل محافظت با اپوکسی

در مرحله اول باید رزین اپوکسی و هاردنر را به خوبی و به صورت همگن اختلاط دهید.

سطح زیرین مخازن را از هرگونه آلودگی و غبار پاک کنید چرا که اگر آلودگی یا چربی در سطح زیرین وجود داشته باشد باعث می‌شود تا چسبندگی مناسبی انجام نشود و محافظت ناموفق عمل کند و تنها باعث می شود تا وقت و هزینه شما هدر برود.

و پس از اینکه سطح را از هرگونه آلودگی پاک کردید می توانید با استفاده از قلم مو یا اسپری پوشش دهی مخازن را توسط اپوکسی شروع کنید شما با استفاده از اسپری ضخامت یکسان تر و همچنین سرعت عمل بیشتری را برای پوشش دهی مخازن گالوانیزه با اپوکسی خواهید داشت.

جهت سفارش و خرید دستگاه کارواش بخار روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *