Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ترمیم و تعمیر مخزن پلاستیکی

مخزن آب مقاوم در برابر سرما

در این مقاله به بررسی ترمیم مخزن پلاستیکی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. برای خرید دستگاه کارواش بخار از وب سایت خزر منبع کلیک کنید.

ترمیم مخزن پلاستیکی

مخزن پلاستیکی همان مخزن پلی اتیلن می باشند که در تولید آن از پلاستیک‌های فشرده یا همان پلی اتیلن استفاده شده است این مخازن با توجه به مزایا و ویژگی‌های فراوانی که دارد از استقبال خوبی برخوردار شده است و اکثر افراد برای ذخیره سازی آب در تمام صنایع از این مخازن استفاده می کند که تولید کنندگان مخازن پلی اتیلن این مخازن را در ابعاد مختلف و در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی و به بازار عرضه کردند اما در نظر داشته باشید که این مخازن پس از مدتی استفاده نیاز به ترمیم و تعمیر دارند که در ادامه این مقاله به ترمیم مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلن می پردازیم.

 

تعمیر و ترمیم مخزن پلی اتیلن

یکی از مشکلاتی که اگر مخازن پلی اتیلنی داشته باشد نیاز به ترمیم دارد این است که این مخازن دچار شکستگی شوند اگر این شکستگی در محلی که فشار آب مستقیم باشد ایجاد شود دیگر امکان ترمیم وجود ندارد و یا به سختی قابل ترمیم می باشد و باید تعویض شود اما اگر شکستگی در جایی باشد که فشار مستقیم آب بر روی آن نباشد می توانید تعمیر و ترمیم کنید.

چسب پلی اتیلن

توجه داشته باشید که اگر مخزن پلی اتیلنی دچار شکستگی یا ترک شده باشد شما می توانید از چسب های پلی اتیلنی برای ترمیم مخازن استفاده کنید با استفاده از چسب ترمیم کنید علاوه بر ابعاد مخازن محل ترک خوردگی یا شکستگی مخزن نیز برای ترمیم و تعمیر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد توجه داشته باشید که مخازن پلی اتیلنی معمولا در برابر ضربات سنگین و برخورد اجسام نوک تیز و … مقاوم نبوده و امکان شکستگی یا نشتی مخزن وجود دارد پس سعی کنید این نکات را در نظر داشته باشید تا مخزن شما دچار شکستگی یا مشکل نشود

جوش مخزن

یکی از روش‌های اساسی برای ترمیم و تعمیر مخازن پلی اتیلن یا پلاستیکی استفاده از روش جوش مخزن می باشد شما می توانید محل ترک یا شکستگی مخزن را با استفاده از جوش مخزن ترمیم کنید البته در نظر داشته باشید که برای ترمیم و تعمیر مخازن پلی اتیلنی توسط جوش مخزن شما باید از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید چرا که امکان دارد نه تنها توسط جوش نتوانید مخزن را ترمیم کنید بلکه آسیب جدی تری نیز به مخزن وارد کنید.

میزان صدمه به تانکر یا مخزن آب

توجه داشته باشید که اگر مخزن آب کمی دچار ترک یا شکستگی باشد شما می توانید به راحتی آن را ترمیم کنید اما اگر شکستگی بیشتر باشد دیگر امکان ترمیم و تعمیر آن وجود ندارد و باید این مخازن را تعویض نمایید.

نکاتی برای ترمیم و تعمیر مخازن آب

یکی از نکاتی که باید هنگام ترمیم مخازن پلی اتیلنی آب در نظر داشته باشید این است که قبل از اینکه اقدام به تعمیر کنید باید مخزن را به صورت کامل خالی کنید و هیچ آب یا سیالات دیگری در داخل این مخازن وجود نداشته باشد.

پس از اینکه مخزن را به صورت کامل خالی کردید می توانید از محلول های شوینده مانند آب و صابون و غیره مخزن را به صورت کامل شستشو دهید تا تمامی آلودگی ها از جمله چربی ها و رنگ و غیره که بر روی سطح مخزن وجود دارد به صورت کامل از بین برود.

اگر می‌خواهید شکافی که در مخزن ایجاد شده است را ترمیم کنید باید سعی کنید ابتدا در طول دو طرف شکاف دو سوراخ کوچک ایجاد کنید شما با این کار می توانید از بیش تر شدن شکاف جلوگیری کنید.

پس از ایجاد سوراخ در دوطرف محل شکاف باید سعی کنید محلی که آسیب دیده است را حرارت دهید و پس از حرارت دادن این ناحیه می توانید از مواد پرکننده استفاده کنید و بر روی شکافی که ایجاد شده است قرار دهید توجه داشته باشید که این مواد پرکننده باید از جنس پلی اتیلن باشند از جسم صافی استفاده کنید و مواد را به داخل شکاف مخزن وارد کنید سعی کنید پس از ان سطح مخزن را به صورت کامل صاف کنید و پس از آن مدتی صبر کنید تا مواد به صورت کامل خشک شوند در مراحل آخر نیز باید مخزن را تست کنید برای این کار کافیست که مخزن را پر از آب کنید و اگر نشتی یا شکستگی داشته باشد به خوبی آشکار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =