Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نقش دستگاه آب شیرین کن در تصفیه آب های شور

نقش دستگاه آب شیرین کن در تصفیه آب های شور

بررسی دقیق نقش دستگاه آب شیرین کن در تصفیه آب های شور توسط خزر منبع

همانطور که می دانید آب های شور معمولاً از غلظت بالایی از نمک های حل شده برخوردار می باشند که نمک های حل شده همان سدیم کلرید می باشند. فروش انواع دستگاه کارواش بخار در سایت خزر منبع

نقش دستگاه آب شیرین کن در تصفیه آب

این آب های شور و نمکی برای مصرف مناسب نمی باشد و شما باید قبل از مصرف سعی کنید از راه‌های مختلفی نمک زدایی کنید.

که امروزه در برخی از کارخانه ها از آب شیرین کن استفاده کرده و این آب‌ها را جهت مصارف گوناگون آماده و به بازار عرضه می کند که در بسته در صنایع و مناطق مسکونی معمولاً از دستگاه های آب شیرین کن استفاده می کنند.

نقش نمک زدایی در تصفیه آب

از سه روش اصلی برای نمک زدایی استفاده می‌شود که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

تقطیر حرارتی

این روش از قدیم برای تصفیه آب وجود داشته و افراد از آن استفاده می کنند که آب را جوشانده و بخار حاصل از این آب جوشانده جمع آوری می شود و به این صورت نمک به راحتی از آب جدا می‌شود.
البته امروزه از تقطیر حرارتی استفاده نمی‌شود و بیشتر از روش های مدرن مانند مخازن و لوله های کم فشار استفاده می کنند که دمای آب جوش و همچنین مقدار لازم را جهت تقطیر حرارتی آب کاهش می دهد.

الکترولیز

در این روش از جریان الکتریسیته برای جداسازی آب و نمک استفاده می‌کنند که الکترود را در آب قرار داده و جریان الکتریسیته ایجاد می‌شود و باعث می‌شود تا یون های سدیم و کلرید را به سمت بیرون رانده شود و نمک از آب جدا می‌شوند.

اسمز معکوس

یکی دیگر از روش های نمک زدایی استفاده از روش اسمز معکوس است که در اینجا آب تحت فشار معمولا از یک غشا نفوذپذیر عبور می‌کند و نمک به راحتی از آب جدا می شود که مقدار انرژی که در اینجا برای نمک‌زدایی استفاده می شود بستگی به مقدار نمک اولیه آب دارد.

امروزه یکی از بهترین روش هایی که برای نرم افزارها استفاده می شود اسمز معکوس می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

اجزای اصلی سیستم تصفیه آب اسمز معکوس

پیش تصفیه

در این مرحله آب ورودی به دستگاه آب شیرین کن صنعتی وارد شده و فرآیند های پیش از تصفیه انجام می شود این واحد مسئول تنظیم ph و همچنین برای از بین بردن مواد جامد معلق و در صورت نیاز افزودن مواد شیمیایی برای کنترل غلظت مواد مخرب می باشد. در نظر داشته باشید که موادی مانند سولفات کلسیم باعث پوسته پوسته شدن ممبر ها می‌شود که برای جلوگیری از این مشکل لازم است مواد شیمیایی برای کنترل در واحد پیش تصفیه اضافه شود.

پمپ کردن آب تحت فشار

معمولاً از پمپ در ساختار آب شیرین کن صنعتی برای اینکه بتوان فشار آب را به فشار مناسب برای ورود به ممبر ها افزایش داد استفاده می شود.

جداسازی توسط ممبران ها

غشا های نفوذ پذیر عبور نمک های محلول را توسط ممبران جدا می کنند و آب حاصل از آب نمکی از این طریق می‌تواند عبور کنند در نتیجه آب ورودی به ممبران به آب شیرین تبدیل می شود.

در نظر داشته باشید که نمک‌های محلول به طور کامل حذف نمی شوند و درصد کمی از نمک معمولاً از طریق ممبران عبور می‌کند و در آب باقی می ماند در نظر داشته باشید که غشا ها دارای انواع مختلفی می باشند مانند غشای مارپیچی و فیبر نازک توخالی که از استات سلولز و پلی آمید های معطر و همچنین کامپوزیت های پلیمری نازک تولید می شود و به بازار عرضه می شود.

تثبیت پس از تصفیه

آبی که از طریق غشا حاصل شده است و معمولاً قبل از اینکه به سیستم توزیع برای آشامیدن انتقال دهند باید ph و غیره تنظیم شود که برای نگهداری آب از روشهای ضد عفونی مانند ازن زنی یا کلر زنی و یا از یو وی برای تثبیت پس از تصفیه به کار می‌گیرند.

توجه داشته باشید که ظرفیت دستگاه های آب شیرین کن بین ۵۰ تا ۶۰۰ متر مکعب می باشد که شما می‌توانید به راحتی این دستگاه ها را خریداری و نصب کنید.

شما می توانید دستگاه های آب شیرین کن را در حجم های مختلف با گارانتی معتبر و همچنین خدمات پس از فروش عالی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =