Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نصب مخزن آب در پشت بام

نصب مخزن آب در پشت بام

مراحل نصب مخزن آب در پشت بام . معمولاً در ساختمان هایی که فضای کافی برای نصب مخزن ذخیره سازی آب وجود ندارد بر روی پشت بام مخازن ذخیره سازی آب را نصب می کنند. که در صورتی که برق قطع باشد این مخازن پاسخگوی نیاز های اضطراری ساکنین آن ساختمان می باشد چرا که با نصب مخزن آب بر روی پشت بام فشار ثقلی به مخازن وارد می شود.

با استفاده از فشار آب شهری و پمپ می تواند ابگیری مخازن ذخیره سازی اب که بر روی پشت بام نصب شده اند را انجام داد. در نظر داشته باشید در صورتی که مخازن توسط سازه های فلزی در ارتفاع ۱۰ متری از پشت بام نصب شود فشاری که به آب مخازن وارد می شود برای تمامی طبقات آن ساختمان کافی می باشد و شما به یک پمپ و منبع کوچک نیاز دارید تا برای پر کردن مخزن نصب شده بر روی پشت بام از آن استفاده کنید.

آیا محل نصب مخزن آب تحمل وزن مخزن پر از آب را دارد؟

محل نصب مخازن اب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چه بر روی پشت بام و چه در محلی دیگر.

باید محل نصب مخزن اب به گونه ای در نظر بگیرید که توانایی تحمل وزن اب را داشته باشد. هم چنین می توانید با استفاده از شاسی کشی مخزن اب را در سطح بزرکتری توزیع کنید.

توجه داشته باشید که در مکان هایی که ستون های ساختمان ها نزدیکتر می باشد مانند خرپشته تحمل وزن در این مکانها بالاتر می باشد.

برای انتخاب بهترین مکان مناسب برای نصب مخزن بر روی پشت بام می توانید با مهندسین و کارشناسان خزر منبع تماس بگیرید تا بتوانند به خوبی شما را راهنمایی کنند و مکان مناسبی را جهت نصب مخزن بر روی پشت بام برای شما در نظر بگیرند

اگر قصد دارید مخازن اب را بر روی پشت بام نصب کنید پیشنهاد می کنیم حتما از مخازن با ابعاد کوچکتر استفاده کنید تا دیگر نیاز به شاسی کشی نباشد و هزینه اضافه ای برای شاسی کشی لازم نمی باشد.و در این مخازن کوچک توزیع بار به بهترین شکل انجام می شود.

علاوه بر این موارد انتقال مخازن با ابعاد کوچک به پشت بام بسیار راحت و اسان می باشد. و می توانید خرجی مخزن اب را توسط لوله به پم وصل کنید.

چگونه مخزن آب را به پشت بام منتقل کنیم؟

مراحل انتقال مخزن آب به پشت بام

راه پله

اگر شما از مخازن اب با ابعاد کوچک برای نصب بر روی پشت بام استفاده کنید می توانید این مخازن را از طریق راه پله به راحتی به پشت بام انتقال دهید و در محل مناسبی بر روی پشت بام نصب کنید.

بالا کشیدن با طناب

در برخی مواقع که مخازن دارای ابعاد بزرگ تر و حجیم تر می باشند شما می توانید از طناب استفاده کرده و به پشت بام منتقل کنید در نظر داشته باشید که باید بتوانید توسط طناب مخزن را به گونه‌ای مهار کنید که زمانی که شما طناب را بالا می کشید مخزن سر نخورد و سقوط نکند.

برای انتقال مخزن توسط طناب باید ارتفاع محل نصب قرقره را با ارتفاع مخزن بیشتر باشد و توسط طناب می توانید مخازن را به راحتی بر روی پشت بام انتقال دهید و نصب کنید استفاده از طناب و بالابرها برای انتقال مخازن با ابعاد بزرگ تر مورد استفاده می باشد. در هنگام انتقال مخازن به پشت بام دقت کنید تا اسیبی به مخزن اب وارد نشود.

 

فشار طبیعی آب شهری برای پر شدن مخزن آب

ابگیری مخزن در پشت بام بسیار دشوار می باشدچرا که فشار اب شهری در حال حاضر کم می باشد و برای ابگیری مخازن اب مناسب نمی باشد. پیشنهاد می کنیم مخازن را در طبقات پایین نصب کنید تا بتوانید به راحتی ابگیری مخازن اب را انجام دهید.

سعی کنید از مخازن کم حجم و ابعاد کمتر استفاده کنید در پشت بام تا در زمان آبگیری بتوانید به راحتی این مخازن را پر کنید.

شما می توانید برای انتخاب مخزن ذخیره سازی آب در پشت بام در جنس های مختلفی با کارشناسان مشورت کرده تا بتوانید بهترین مخزن را از نظر جنس و کیفیت انتخاب نمایید.

تمامی مخازنی که در خزر منبع طراحی و تولید می شوند از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + یک =