Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مخزن فوم دار، عایق و مقاوم در برابر انتقال حرارت

مخزن فوم دار

درباره مخزن فوم دار بیشتر بدانید

مخزن فوم دار چیست؟

در برخی از مخزن آب از فوم پلی اتیلن در طراحی و تولید مخزن استفاده می شود که  استفاده از فوم پلی اتیلن باعث ایجاد عایقی برای جلوگیری از انتقال حرارت می شود شما اگر می خواهید در مکان هایی مانند شوفاژ خانه ها  از مخازن اب استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از مخازم فوم دار بخاطر مقاومت بالایی که در برابر حرارت و رطوبت استفاده کنید. مشتریان عزیز می توانند مخازن فوم دار را در تک یا سه لایه جهت استفاده مورد نیاز خود سفارش دهند. البته در نظر داشته باشید که شما در مناطق گرمسیر یا سردسیر که زندگی می‌کنید استفاده از مخازن پلی اتیلنی بدون فوم دار نیز برای مصارف روزانه شما مشکلی ندارد و می توانید از این مخازن پلی اتیلنی معمولی استفاده کنید اما در بعضی موارد شرایط خاصی وجود دارد که شما را به استفاده مخازن فوم دار وا می دارد.

مخازن ۴ لایه فوم دار

مخازن پلی اتیلن دارای یک لایه عایق از جنس فوم دار می باشد که این لایه در برابر نور خورشید به عنوان فیلتر عمل می کند. به خاطر وجود لایه فوم دار در مخازن پلی اتیلنی این مخازن ضد جلبک و ضد رشد گیاهان می باشند همچنین این مخازن می توانند در برابر تغییرات دمایی محیط نیز از مقاومت بیشتری از خود نشان دهند و به خوبی دمای آب یا سیالی که در داخل مخازن پلی اتیلنی قرار دارند را در برابر گرما را بتواند به خوبی محافظت می کند که شما جهت استفاده خود می توانید مخازن فوم دار را به صورت 4 لایه یا 3 لایه و … در بازار تهیه و استفاده نمائید مخازن دارای لایه فوم  دار معمولا در برابر حرارت مقاوم بوده و حرارت به داخل مخزن وارد نمی شود و دمای اب موجود در مخزن ثابت باقی می ماند.
اگر در محیط سرد یا فضای بازی مخازن آب را استفاده می کنید بهتر است علاوه بر دارا بودن مخزن لوله های ورودی و خروجی را نیز عایق بندی کنید تا احتمال یخ زدگی تجهیزات آبرسانی کمتر شود و در هر زمان که می خواهید منزل خود را ترک کنید حتما از عایق بندی لوله های مخازن اطمینان حاصل کنید.

مزیت های مخازن فوم دار

یکی از مزایای این مخازن فوم دار مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد همچنین این مخازن از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشند و اتلاف انرژی در مخازن فوم دار بسیار کمتر می باشد و این تنها به دلیل عایق بودن مخازن می باشد.
مخازن فوم دار با قیمت مناسب در بازار وجود دارد و هم چنین این مخازن دارای وزن کمی می باشند که شما می توانید به راحتی جابه جا کنید

 ابعاد و قیمت مخزن فوم دار ذخیره آب

مخازن فوم دار به صورت کلی در حجم 70 لیتری تا 20000 لیتری تولید و به بازار عرضه می شود در زمان تولید معمولا لایه فوم در بین لایه های داخلی مخزن تعبیه می‌شود که این باعث می‌شود تا انتقال حرارت به داخل مخزن فوم دار کمتر شود و باعث ثابت ماندن دمای داخل مخزن ذخیره سازی می باشد شما می توانید برای محافظت بیشتر از مخازن ذخیره آب فوم دار از پشم شیشه و غیره نیز برای عایق های بیرونی مخازن فوم دار استفاده کنید.

در ساخت مخازن پلی اتیلنی از پلی اتیلن فشرده و حباب های ریز هوا استفاده می کنند چرا که این مواد خاصیت تراکم سلول را دارا می باشند و می توانند به عنوان بهترین عایق حرارت رطوبت و غیره مورد استفاده قرار بگیرند
در حال حاضر مخازن پلی اتیلنی فوم دار با توجه به کیفیت و مقاومت بالایی که دارند و هم چنین خاصیت ضد آب بودن آن یکی از پرکاربرد ترین مخازن پلی اتیلنی می باشد.

شما می توانید جهت خرید مخازن فوم دار از فروشگاه خزر منبع اقدام کرده و هم چنین در هنگام خرید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فروش خزر منبع نیز بهره مند شوید تا بتوانید و مناسب ترین مخزن را با توجه به شرایط اب و هوایی و هم چنین شرایط جغرافیایی محل زندگی خود انتخاب و خریداری نمائید. تمامی محصولات خزر منبع از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش به مدت 3 سال برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =