Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مخزن ذخیره آب کشاورزی

مخزن ذخیره آب کشاورزی

در این مطلب می‌خواهیم شما را با مخزن ذخیره آب کشاورزی آشنا کنیم مطالب را به دقت مطالعه کنید .

مخزن ذخیره آب کشاورزی

برای ساخت مخازن ذخیره آب کشاورزی روش های مختلفی وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از مخازن پلی اتیلن، روش دوم احداث مخازن بتنی و سیمانی و روش آخر احداث استخرهای خاکی و غیره می باشد.

سعی داریم در این مطلب شما را با مخازن ذخیره آب کشاورزی آشنا کنیم.

در صورتی که شما می‌خواهید حجم کمی از آب را ذخیره کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از مخازن های پلی اتیلنی استفاده کنید.

مخزن آب کشاورزی با ژئوممبران

یکی از راه های ساخت مخزن آب کشاورزی استفاده از ورق ژئو ممبران می باشد در حال حاضر مهندسین توانسته اند بزرگترین و بهترین مخزن آب کشاورزی را طراحی کند که این تنها توسط ورق های ژئوممبران استفاده می‌شود.

معمولاً برای عایق بندی ساخت و سازها با سرمایه مثلاً مخازن ذخیره آب کشاورزی از ژئوممبران استفاده می‌کنند چرا که یکی از با کیفیت ترین ورق های عایق بندی ژئو ممبران می باشد که بسیار راحت بوده و نیازی به زیر ساخت خاصی ندارد ورق های ژئوممبران به صورت براق تولید و عرضه می‌شود و توسط جوشکاری حرارتی به یکدیگر اتصال داده می شود این لوله ها معمولاً از پلی اتیلن می باشد و همچنین از کربن بلاک استفاده می کند که  باعث می‌شود تا ورق های ژئوممبران به رنگ سیاه در آیند و در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت بالایی داشته باشد در نظر داشته باشید که ورقهای ژئوممبران بسیار نفوذپذیر می باشد و این باعث با کیفیت و مقاومت ترین ورق های عایق شناخته شود.

لوله کشی در ورودی های مخزن آب کشاورزی

لوله کشی کشاورزی دارای لوله کشی جداگانه می باشد اولین لوله های ورودی آب دومین لوله های خروجی آب و آخری لوله های سرریز آب می باشد. برای مخازن ذخیره آب از لوله های با جنس پلی اتیلن استفاده می کنند چرا که اگر لوله ها از پلی اتیلن باشند جوشکاری توسط ورق های ژئوممبران بسیار راحت می باشد در نظر داشته باشید که نصب لوله های آب برای مخازن ها برای کشاورزی باید توسط افراد متخصص انجام شود برای طول عمر بیشتر مخازن آب کشاورزی معمولاً اطراف لوله ها را با استفاده از ورق های ژئوممبران می پوشاند برای اندازه و قطر مخازن آب کشاورزی در نظر داشته باشید که این لوله ها را با توجه به اندازه مخزن آب بسیار متفاوت می باشد هنگام نصب حتما باید ۳۰ سانتیمتر پایین تر از لبه مخزن قرار گیرد نکته دیگری که در هنگام انتخاب و خرید لوله ها برای مخازن ذخیره آب کشاورزی حتماً از لوله های مرغوب استفاده کنید چرا که شما قصد دارید برای مدت طولانی از این خاص استفاده کنید ممکن است هزینه‌های زیادی را شما متحمل شوید.

نصب ورق های ژئوممبران

نصب ورق های ژئوممبران یکی از مراحل مهم احداث مخازن ذخیره آب کشاورزی می باشد که توسط جوشکاری مخازن نصب می شود می باشد بعد از انجام جوشکاری بر روی ورق ها تصاویر انجام می‌دهند تا کیفیت و مقاوم بودن این ورق ها را برای مخازن ذخیره آب کشاورزی تست کنند.

نصب فنس در اطراف مخزن آب کشاورزی

این مرحله یکی از مهمترین دستورات در ساخت و سازهای مخازن آب می باشد چرا که برای جلوگیری از هرگونه اتفاقات ناگواری باید فنس ها را اطراف مخازن کشاورزی قرار دهند که می توانید این فنس ها را از جنسهای مختلفی می توانید تهیه کنید.

کنترل نهایی مخزن آب کشاورزی

در مرحله آخر آبگیری مخزن انجام می‌شود که توسط مهندسان آب داری با رعایت اصول خاص آب را به مخزن آب هدایت می کنند تا اگر در این مرحله هرگونه مشکلی نداشته باشد بلافاصله برطرف کنند

مزایای استفاده از ورق های ژئوممبران در مخزن های آب کشاورزی

یکی از مزیت هایی که باعث طولانی شدن عمر لوله ها در مخازن آب کشاورزی می باشد، استفاده از ورق های ژئو ممبران می باشد. چرا که ژئوممبران در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم می باشند.

اجرای مخزن آب ژئو ممبران معمولاً بسیار سریع و راحت تر نسبت به روش های دیگر می باشد.

جابجایی راحت ژئوممبران به مناطق دور افتاده

ورق های ژئو ممبران مانع از نفوذ نور خورشید شده و باعث می‌شود تا گیاهان زیر ورقها رشد نکنند.

مورد آخر خاصیت آب بندی بسیار بالا نسبت به روشهای دیگر مخزن آب کشاورزی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 14 =