Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مخزن آب فلزی بهتر است یا پلاستیکی؟

خنک نگهداشتن مخزن آب با چند راهکار ساده

در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب مخزن آب فلزی و مخازن پلاستیکی را برای شما شرح دهیم تا مشخص شود که مخزن آب فلزی بهتر است یا پلاستیکی؟

 

مزایای مخازن آب پلاستیکی یا پلی اتیلنی نسبت به مخازن آب فلزی

توجه داشته باشید که مخازن پلی اتیلنی از وزن کمی برخوردارند و همچنین شما می توانید به راحتی جابه جا یا نصب کنید اما مخازن فلزی وزن بیشتری دارند و شما برای نصب آن نیز نیاز به افراد متخصص و ماهر دارید همچنین شما می توانید در صورت نیاز به نصب اتصالات ورودی و خروجی در مخازن پلی اتیلنی به راحتی اینکار را انجام دهید در صورتی در مخزن های فلزی بسیار دشوار می باشد.
یکی دیگر از مزایای پلی اتیلن یا پلاستیکی نسبت به مخازن فلزی تنوع بیشتر و سایز های متنوعی نسبت به مخازن فلزی می باشد  معمولا مخازن فلزی را به صورت استوانه های خوابیده یا افقی تولید می‌شود اما در مخازن پلی اتیلنی به شکل کتابی مکعبی، افقی، عمودی و قیفی و غیر تولید و به بازار ارائه می شود.

طول عمر مخازن پلاستیکی و مخازن فلزی

توجه کنید که مخازن فلزی توسط ورق های گالوانیزه تولید می شود که در زمان جوشکاری اولین آبگیری که انجام شود ممکن است لایه گالوانیزه آن دچار زنگ زدگی شود که امکان سوراخ شدن مخزن را به دنبال دارد و به هیچ عنوان نیز برای صنایع غذایی و نگهداری آب نمی‌توانید از مخازن فلزی استفاده کنید مخازن پلی اتیلنی که تولید و به بازار عرضه می شود از خاصیت ضد خوردگی برخوردار می باشد و همچنین لایه محافظت در برابر اشعه یو وی را دارد که مقاوم در برابر نور خورشید می باشد و برای صنایع غذایی و همچنین نگهداری آب نیز بسیار مناسب می باشد.

نگهداری مخازن پلی اتیلنی و مخازن فلزی

اگر شما از مخازن فلزی جهت ذخیره سازی اب استفاده می کنید لازم است که به صورت مرتب این مخازن تمیز شوند و هم چنین از ضد زنگ برای داخل مخزن استفاده کنید تا این مخازن در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارای مقاومت باشند.

 

کیفیت آب در مخازن فلزی و مخازن پلاستیکی

همانطور که ذکر شد در مخازن فلزی از یک پوشش داخلی استفاده می کنند تا در برابر خوردگی محافظت شود این عمل باعث می شود تا آبی که در داخل مخزن قرار می گیرد که طعم بدی را به خود بگیرد اما مخازن پلی اتیلنی که از مواد پلی اتیلن ماده غذایی می‌باشند تولید و به بازار عرضه می شود کیفیت آب را همانگونه که داخل مخزن قرار می دهید به شما تحویل می دهد و در برابر دما و حرارت بسیار مقاوم می باشند در نظر داشته باشید که شما می‌توانید آب را برای مدت زمان بیشتری در مخازن پلی اتیلنی نگهداری کنید.

اندازه مخزن پلی اتیلنی و مخزن فلزی

مخزن گالوانیزه می توانند در حجم بیشتری تولید و به بازار عرضه  شوند اما مخازن پلی اتیلنی با قابلیت اطمینان بالا تنها برای ۲۰۰۰۰ لیتری تولید می‌شود که شما در مواردی که نیاز به حجم اضافی داشته باشید می توانید مخازن پلی اتیلنی را به یکدیگر مرتبط کنید.

قیمت مخزن فلزی و مخازن پلی اتیلنی

توجه کنید مخزن 741 پلاستیکی پلی اتیلنی با توجه به مزایا و ویژگی های بالایی که دارد نسبت به مخازن فلزی از قیمت کمتری برخوردار است.

مزایای منبع آب فلزی نسبت به پلاستیکی امکان تولید سفارشی راحت تر می باشد که البته هزینه و زمان زیادی مورد نیاز است.

در این مقاله مزایای مخازن پلی اتیلنی و پلاستیکی را با مخازن فلزی بررسی کردیم و شما می‌توانید در زمان خرید مخازن مورد نیاز خود برای ذخیره سازی آب بهترین مخازن را تهیه کنید پیشنهاد ما به شما برای ذخیره آب مورد نیاز شما چه در مصرف خانگی و چه در مصرف کشاورزی و صنایع دیگر از مخازن پلی اتیلنی یا پلاستیکی باشد چرا که هم قیمت مناسبی دارند و هم با توجه به شرایطی که در بالا ذکر شد مزایای فوق العاده ای را نیز دارند.

البته در هنگام خرید اگر نیاز به مشاوره داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و با توجه به شرایط شما و محلی که مخزن آب را نگهداری کنید بهترین مخزن آب را به شما معرفی کند در نظر داشته باشید که تمامی محصولات ما از گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 11 =