Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

فیتینگ برنجی چیست؟

فیتینگ برنجی

فیتینگ برنجی به اتصالات در لوله کشی ها گفته می شود که در ادامه فیتینگ برنجی را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر می کنیم. جهت اطلاع از قیمت کارواش بخار کلیک کنید

 

فیتینگ برنجی چیست؟

توجه داشته باشید که برنج یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای تولید لوله ها می باشد ابتدا معمولاً از آلیاژ روی و مس برای تولید اتصالات و لوله ها استفاده می کند اما امروزه برنج توانسته است به خاطر مزایای بسیار بالایی که دارد به عنوان رایج ترین مواد برای تولید لوله ها و اتصالات در لوله کشی مورد استفاده قرار گیرد.

لوله کش ها و سایر متخصصین ساخت و ساز اتصالات لوله برنج را به دلیل خواص دینامیکی بالای آن انتخاب می کنند چرا که اتصالات لوله برنج از انعطاف پذیر بالایی برخوردار می باشد و همچنین بسیار با دوام است یکی دیگر از مزایای اتصالات لوله برنج در برابر گزینه‌های مواد دیگر معمولاً مقاومت در برابر خوردگی می باشد.

برای حمله آب یا مواد شیمیایی و همچنین دیگر مواد لوله کشی معمولا از اتصالات لوله های برنج مورد استفاده قرار می گیرند شما می توانید این اتصالات را در طیف وسیعی از اشکال و اندازه های متفاوت برای اتصال یا انطباق و یا کنترل هرگونه مایع و گاز در لوله ها تهیه کنید.

فیتینگ یا اتصالات برنج تنها در لوله‌کشی کاربرد ندارد بلکه در مواد بسیاری از جمله خودرو مانند ترمز در هوا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد همچنین از کاربرد دیگر فیتینگ برنج می‌توان به اتصالات یخچال و اتصالات فشرده سازی و غیره اشاره کرد.

ویژگی فیتینگ یا اتصالات برنجی

در ادامه برخی از ویژگی های فیتینگ یا اتصالات برنجی را ذکر می کنیم.

بادوام

اتصالات برنجی معمولاً بادوام هستند و در لوله کشی های مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از اتصالاتی که برای مخازن آب مورد استفاده قرار می گیرد معمولاً اتصالات برنجی می باشد چرا که برنج موادی بسیار عالی می باشد و مدت زمان زیادی می توان از اتصالات برنجی استفاده کرد چرا که این اتصالات به راحتی شکسته نشده و همچنین دارای عمر طولانی می باشند.

مقاومت در برابر دماهای بالا

یکی دیگر از ویژگی های اتصالات برنجی معمولاً مقاومت بسیار عالی آن در برابر دما های بالا می باشد و در برابر آتش و هوای بسیار گرم مقاومت بالایی دارد و معمولاً برای افرادی که در جنوب کشور زندگی می کنند می توانند از اتصالات برنجی برای اتصالات مورد نیاز مخازن ذخیره سازی آب استفاده کنند.

انعطاف پذیری بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های فیتینگ برنجی انعطاف پذیری بالای آن می باشد برنج معمولاً یک فلز نرم می‌باشد که بیشتر از آهن و فولاد تولید می شود به خاطر انعطاف پذیری بالایی که اتصالات برنجی دارند معمولاً برای بسیاری از نقاط لوله‌کشی محکم می باشد شما اگر می خواهید مخازن ذخیره سازی آب را در جایی نصب کنید که نیاز است تا اتصالات آن را شکل داده یا در جای خاصی قرار دهید به شما پیشنهاد می کنیم حتماً از اتصالات برنجی بهره‌مند شود.

مقاومت در برابر خوردگی

توجه داشته باشید که جنس برنج معمولاً زنگ زده نمی شود و در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد اگر شما می خواهید اتصالاتی را استفاده کنید که در زمان طولانی مدتی بتوانید از آنها بهره مند شوید بدون شک به سراغ اتصالات برنجی بروید.

چند منظوره بودن اتصالات برنجی

یکی دیگر از ویژگی‌های برتر اتصالات برنجی چند منظوره بودن آن می باشد که شما می توانید انواع اتصالات برنجی را در اندازه های متفاوت و محبوب مورد نظر خود پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مخازن ذخیره سازی آب معمولاً در برخی موارد نیاز به اتصالات ورودی و خروجی دارد که این اتصالات معمولا از جنس برنج یا پلی اتیلن و استیل می باشد بهتر است بدانید که اتصالات برنج و اتصالات پلی اتیلن معمولاً از هزینه کمتری نسبت به اتصالات استیل برخوردار هستند اما باید در نظر داشته باشید که پلی اتیلن و برنج با توجه به استاندارد هایی که دارند بسیار مناسب تر می باشند چرا که آب و یا مواد غذایی دیگر در برخورد با پلی اتیلن یا برنج واکنش شیمیایی از خود نشان نمی دهند استیل باعث می شود تا مواد غذایی از خود واکنش نشان داده شد و همچنین استیل به سرعت زنگ زده شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =