Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

عملکرد سپتیک تانک

عملکرد سپتیک تانک

در این مقاله به بررسی عملکرد سپتیک تانک می پردازیم. فروش بهترین برند کارواش بخار در سایت خزر منبع

سپتیک تانک چیست؟

سپتینک تانک یکی از رایج ترین واحد برای تصفیه فاضلاب به شمار می رود شناور سازی و بیولوژیکی مواد در سپتیک تانک به خوبی تصفیه می شود. واحد های مسکونی و ویلایی مجتمع های مسکونی و اداری و هم چنین کارخانه جات تولیدی و صنعتی و غیره استفاده می‌کنند.

اجزای سپتیک تانک

لوله و بافل ورودی از اجزای سیستم ورودی سپتیک تانک می باشد.

همچنین این سپتیک تانک ها دارای مخزن می باشند معمولا بیشترین حجم را به خود اختصاص می دهند.

 

دیوار جداکننده نیز یکی دیگر  از اجزای سپتیک تانک می باشد که باعث جلوگیری از وارد شدن لجن و چربی‌ها به مخزن آب زلال سازی می شود.
یکی دیگر از اجزای سپتیک تانک مخزن زلال سازی می باشد که تقریبا ۳۰ درصد حجم کل سپتیک تانک را به خود اختصاص می‌دهد
تهویه یا خروج بیوگاز توسط این مجرا گاز هایی که تولید شده‌اند از سپتیک تانک خارج می‌شود.

سیستم خروجی فاضلاب همانند سیستم ورودی فاضلاب شامل لوله خروجی و بافل می باشد.

عملکرد سپتیک تانک

لوله ورودی محل و راه ورود فاضلاب به سپتیک تانک بوده که این لوله ها با یک دیواره جدا کننده از مخزن جدا می شود

در نظر داشته باشید که با وارد شدن فاضلاب به این بخش مواد و معلق و ذرات خارجی به خاطر وزن بیشتری که دارند به سمت پایین حرکت می کنند و در کف مخزن جای می‌گیرند و روغن و چربی ها به خاطر اینکه وزن کمتری دارند بر روی سطح شناور می مانند باعث ایجاد لجن شده و باکتری ها در این روش تکثیر و رشد می کند با توجه به واکنش های بیولوژیکی که در جریان رشد لجن ها اتفاق می‌افتد باعث می شود تا مواد الی آلاینده تجزیه شده و فاضلاب تصفیه شود با انجام این واکنش ها حجم قابل توجهی از لجن به بیوگاز تبدیل شده لجن کاهش پیدا می‌کند گازی که در این قسمت تولید می‌شود عمدتاً متان می باشد و از طریق لوله خروجی بیوگاز از سپتیک تانک خارج می شود بخش اول با عبور از مسیر ارتباطی تعبیه شده در دیوار جداکننده معمولا وارد بخش دوم مخزن می‌شود و به ذرات ریز چربی و روغنی که در فاضلاب باقی می ماند بر روی ۱۰۰ شناور می باشند و در آخر فصل حلال شده از طریق لوله خروجی نیز از آن خارج می شود.

انباشته شده در ته سپتیک تانک پس از دوسال باید تخلیه شود و بهتر است در هنگام تخلیه سپتیک تانک مقدار را در ته سپتیک تانک باقی بگذارید چرا که نه تنها حاوی باکتری های موثر در تصفیه می باشد.

موارد کاربرد سپتیک تانک

سپتیک تانک با توجه به ویژگی های گسترده ای که دارد در بخش های خانگی بهداشتی و صنعتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
یکی از کاربردهای مهم سپتیک تانک پیش تصفیه و تصفیه مقدمات فاضلاب بهداشتی در واحد های مسکونی تجاری و اداری و غیره می باشد.
برای حذف ذراتی که ته نشینی چربی و روغن های موجود در فاضلاب رستوران ها و غیره می باشد برای جلوگیری از پرشدن سریع چاه و گرفتگی لوله ها استفاده می شود.
همچنین متعادل سازی با پمپاژ فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب از دیگر موارد کاربرد سپتیک تانک می باشد.

برای تولید سپتیک تانک باید از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده شود و همچنین باید برای نگهداری نیز نکاتی را مد نظر داشته باشید و به طور مرتب سرویس شود در نظر داشته باشید که نصب سپتیک تانک باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود تا عملکرد سپتیک تانک به خوبی و بهتر انجام شود. چرا که نصب سپتیک تانک باید طبق استاندارد و اصول خاصی انجام شود در غیر اینصورت کارایی و عملکرد سپتیک تانک کمتر می شود.

شما می توانید جهت تهیه و انتخاب سپتیک تانک با کارشناسان تماس گرفته تا بتوانند با توجه به کاربرد مورد نیاز شما بهترین سپتیک تانک را معرفی کرده تا به خوبی و راحتی بتوانید از آن استفاده نمایید در نظر داشته باشید که تمامی محصولات موجود در فروشگاه از گارانتی معتبر برخوردار بوده و همچنین از خدمات پس از فروش به مدت سه سال نیز بهره مند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =