Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

صرفه جویی در آب و مصرف بهینه آن

صرفه جویی در آب و مصرف بهینه آن

صرفه جویی در آب و مصرف بهینه آن

یکی از راه های مدیریت بحران کم آبی که در جهان با آن روبرو هستیم صرفه جویی در آب می باشد و شما برای نسل‌های بعد آب را ذخیره سازی کنید در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه های صرفه جویی در مصرف آب و مصرف بهینه آن آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

چرا باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم؟

اگر شما هم از مصرف آب صرفه جویی کنید باعث می شود تا آلودگی به وجود نیاید آلودگی ها در دریاها رودخانه و دریاچه ها بسیار تاثیر دارد .

صرفه جویی در مصرف آب یعنی کاهش گازهای گلخانه‌ای شما می توانید آلودگی های بیشتری را از آب های عمومی هزینه های کمتری به آب شهری تعلق پیدا میکند و شما در مصرف پول خود نیز صفحه جویی کرده اید.

مخازن آب پلی اتیلن

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای صرفه جویی در مصرف آب از مخزن آب برای پرورش دام و طیور و همچنین برای کشاورزی و غیره استفاده نمایید همانطور که شما می دانید استفاده از این خارجی باعث می‌شود تا هدر رفت آب بسیار کاهش پیدا کند البته نوع مخزن ذخیره نیز بسیار تاثیر دارد این مخازن ذخیره آب از جنس های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که شما باید با توجه به نیاز به خود بتواند جسم مورد نظر خود را تهیه نمایید البته ذخیره آب پلی اتیلن ای یکی از برترین و بهترین مخازن ذخیره آب در جهان به شمار می رود چرا که این مخازن باعث هدر رفت کمتر آب شده و همچنین به خوبی می توانید آن را جا به جا نمایید در برابر شرایط هوایی مثل باران برف و غیره نیز بسیار مقاوم و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

یکی دیگر از راه های صرفه جویی، استفاده از سیفون های دوگانه یا سیفون های کم حجم می باشد با این کار شما بسیار راحت می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید.
یک راه دیگر در صرفه جویی آب می تواند این باشد که شما زمانی ماشین لباسشویی را استفاده کنید که پر باشد نه با هر یک از لباس ها ماشین لباسشویی خود را روشن نمایید.
شما اگر ماشین لباسشویی با بازده بالا داشته باشید یعنی با کیفیت و با دوام باشند در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.یکی از راه های مهم در صرفه جویی آب می باشد که شما به طور مرتب لوله های آب را بررسی نمایید که حتی اگر یک جداره کوچک در روی این قرار داشته باشد باعث می‌شود تا آب قابل‌توجهی هدف برود و شما در نظر داشته باشید تا به صورت مرتب و حداقل سالی یک بار لوله های منزل خود را بررسی کنید تا آسیبی به آنها وارد نشود.

لوله ها را عایق بندی کنید

عایق بندی کردن لوله ها هزینه زیادی نمی برد و همچنین باعث می شود تا مشکلی برای لوله ها ایجاد نشود البته در نظر داشته باشید که این روش علاوه بر اینکه آب هدر نمی رود می تواند باعث راحتتر گرم شدن آب شده و در مصرف انرژی های دیگر هم صرفه جویی می شود. در نظر داشته باشید که امروزه برای عایق بندی استفاده می شود که شما میتوانید از عایق اتصالات نیز روی لوله های پلی اتیلن نیز انجام دهید.

یکی دیگر از راه های مصرف کم آب می تواند این باشد که شما برای پرورش دام و طیور و همچنین کارهای کشاورزی و غیره از مغازه مناسب برای هر کاری استفاده نمایید با این کار هدر رفت ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.
چراکه حجم و مقدار آب مصرفی دام و طیور و همچنین برای کشاورزی بسیار متفاوت بوده و اگر شما از مخازن مناسبی برای ذخیره استفاده آب بهره مند شوید میزان هدر رفت آب بسیار کاهش پیدا می‌کند.

و اگر هدر رفت آب کاهش پیدا کند باعث می شود تا گاز های گلخانه ای کمتر شده و این یعنی رونق کارهای کشاورزی و همچنین پرورش بهتره دام و طیور صورت گیرد پس این موارد به نفع همه ما می باشد تا بتوانیم به نفع احسنت در مصرف آب صرفه جویی نماییم.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به شما در صرفه جویی آب و روش های مصرف بهینه آن کمک کرده باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 8 =