Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

شیر یکطرفه یورک

شیر یکطرفه یورک چیست؟

شیرهای یکطرفه دارای دو درگاه می‌باشد که اجازه حرکت مواد و گاز تنها در یک جهت می باشد و در جهت مخالف اجازه حرکت ندارد و به دلیل اختلاف فشار بین دو طرف می باشد به نوعی می توان گفت بسیار فقط از یک طرف آن می‌تواند وارد شود و زمانی که بسیار در مسجد در جریان باشد به هیچ عنوان جریان سیار از طرف دیگر امکان ورود ندارد.

شیر یکطرفه در لوله های متصل به سیستم های ثانویه استفاده می کنند چراکه فشار آنها بیش از سیستم اصلی می باشد و وجود شیرهای یکطرفه باعث می شود تا بسیاری از سیستم ثانوی به سیستم اصلی وارد نشود.
معمولاً جهت جریان را توسط یک پیکان بر روی شیرهای یک طرف نشان میدهند و در هنگام نصب شیرهای یکطرفه حتماً باید به جهت جریان توجه کنید چرا که اگر این شیرهای یکطرفه در جهت اشتباه نشود خسارتی را به سیستم شما وارد می کند.
در نظر داشته باشید که شیرهای یکطرفه تنها با فشار سیال کار می کنند و هیچ گونه وسیله کنترلی که از خارج بتوانید آن را کنترل کنید وجود ندارد البته یکی از مزیت های برتر شیرها این می باشد که باید فشار سیال و حد ممکن برسد تا شیر یک طرفه عمل کند در نظر داشته باشید که تمامی شیرها جهت عمل کردن و کارکردن نیاز به پراتور دارد اما شیر یکطرفه یورک تنها شیرین می باشد که شما برای استفاده از آن نیاز به هیچگونه اپراتوری ندارید چرا که فشار سیال را برای عمل کردن آن کافی میباشد و به این خاطر می باشد که با آن شیر خودکار نیز می گویند.

پمپ یکی از اجزای میباشد که در برخی سیستم ها قرار می گیرد و در این سیستم هایی که پمپ قرار دارد معمولا شیر یکطرفه را بعد از پمپ قرار می دهد چرا که بازگشت جریان به پمپ ممکن است عملکرد پمپ را به طور کامل مختل کند همچنین در محل های ورودی آب ساختمان معمولاً از شیرهای یک طرف استفاده می کنند چرا که این کار باعث می شود تا زمانی که آب قطع میشود آب هایی که در داخل لوله های ساختمان لوله اصلی برنگردد در ورودی آبگرمکن استفاده می کند در نظر داشته باشید که شیرهای یکطرفه دارایی انواع مختلف با جنس های بدنه و همچنین نوع سیال طبقه‌بندی خواهند شد که شما با توجه به نیاز خود می توانید شیر مورد نظر خود را خریداری کنید.

کاربرد شیر یکطرفه

از شیر یکطرفه در صنعت و همچنین در تاسیسات ساختمانی استفاده می شود که کاربرد فراوانی نیز دارد در زمینه هوا، آب پمپ آب و فاضلاب از مواردی هستند که شما می‌توانید از کاربرد شیرهای یکطرفه بهره مند شوید.

انواع شیر یکطرفه بر اساس جنس

شیر یکطرفه معمول جنس برنجی یا چدنی و یا شیر یکطرفه فولادی و همچنین شیره استیل یا یو پی وی سی تولید و به بازار عرضه می شود که با توجه به ویژگی خاص خود که دارد شما می توانید از آنها استفاده کنید.

شیر یکطرفه برنجی

همانطور که از نامش پیداست از این برنج ریخته گری تولید و به بازار عرضه می شود در نظر داشته باشید که این شیر یکطرفه برنجی به هیچ عنوان دچار نشتی آب نخواهد شد یکی دیگر از مزایای این است که در زمانی که این خراب می‌شود شما نیازی نیست پیچ و مهره ها را باز و بسته کنید چرا که به راحتی میتوانید تنها شیرهای طرفه را تعویض کنید.

شیر یکطرفه چدنی

برای تولید شیرهای یکطرفه شدنی معمولاً از آلیاژهای چاق شدن که از ۹۵ درصد کربن سیلیسیوم و آهن تولید شده است تولید می کند که معمولاً شیرهای چدنی  در نیروگاه کارخانجات صنایع غذایی همچنین پتروشیمی و غیره استفاده می کنند

شیر یکطرفه یو پی وی سی

شیرهای یکطرفه معمولاً به سه دسته چسبی، یک سر دنده و دو سر دنده تقسیم می شود گسترده سایز شیرهای یو پی وی سی معمولاً ۱۶ تا ۳۵۰ میلیمتر می باشد که در این سایز را تولید و به بازار عرضه می شود.

شیر یکطرفه استنلس استیل

شیر یکطرفه استیل یکی دیگر از انواع شیرهای یکطرفه می باشد که معمولاً شیر یکطرفه استیل را دارای قابلیت ضد زنگ بوده که معمولاً از آلیاژی به نزدیک ۱۱ درصد کروم تولید می شود در نظر داشته باشید که شیرهای استیل به هیچ عنوان در برابر هوا و رطوبت دچار زنگ زدگی نمی شود حداکثر تحمل شیر یکطرفه استیل ۴۰۰ سانتیگراد مقاومت خوبی از خود دارند.

جهت سفارش و خرید دستگاه کارواش بخار روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =