Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

راهنمای نصب مخزن پلی اتیلن

نصب مخزن پلی اتیلن

راهنمای نصب مخزن پلی اتیلن

امروزه مخازن پلی اتیلن نسبت به دیگر مخازن به خاطر کاربرد و کارایی بیشتری که دارد مورد استقبال تمامی مصرف کنندگان قرار گرفته است می خواهیم شما را با نصب مخازن پلی اتیلنی و همچنین پلاستیکی آشنا کنیم مطالب را با دقت مطالعه نمایید.

انواع مخزن آب پلیمری

انتخاب مخزن مناسب

اگر می خواهید مخازن را در جایی که نور مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد نصب کنید برای آب شرب و آتش نشانی ها باید سعی کنید از مخزن سه لایه استفاده کنید.
همچنین اگر وزن مخزن پر از آب باشد باید برای نگهداری از استحکام ساز زیر مخزن استفاده نمایید.
محلی که قرار است مخزن پلی اتیلن را در آن است کنید باید بدون پستی و بلندی باشد به صورت کاملا صاف و یکدست باشد مانند کف سیمانی یا موزاییک شده
اگر قرار است بین پمپ و مخزن اتصالی قرار داده شود اتصالات را به گونه‌ای انتخاب کنید تا آسیبی به محل اتصال به مخزن وارد نشود به شما پیشنهاد می کنیم در این موارد از لرزه گیر استفاده نمایید.
زمانی که می خواهید مخزن مورد نظر خود را سفارش دهید حتماً از قبل اتصالات ورودی و خروجی مخزن و همچنین اتصالات مطلع شوید. چرا که اگر این موارد را مشخص نکنید بدون ورودی و خروجی یعنی به صورت خام به شما تحویل داده می شود.
قبل از اینکه مخزن مورد نظر خود را خریداری کنید موادی که قرار است داخل مخزن نگهداری شود را با کارشناس فروش در جریان بگذارید تا از سازگاری ماده شیمیایی با جنس پلی اتیلن و جنس اتصالات مشکلی نداشته باشد.
تحمل مخزن های پلی اتیلن تا ۵۵ درجه سانتیگراد می باشد و به هیچ عنوان در دمای بالا قرار ندهید.
اگر مخزن به صورت کامل پر شده است به هیچ عنوان آن را جابجا نکنید.
برای نگهداری مایعی با چگالی پایین تر از ۵۵ درجه میتوانید از مخازن پلی اتیلنی استفاده کنید اگر نیاز به مخزنی با درجه حرارت بالا دارید حتما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا ما خازن و مناسبی را به شما معرفی نمایند.
در زمانی که می‌خواهید مخازن پلی اتیلن را نصب کنید حتماً از اتصالاتی استفاده کنید که انعطاف پذیر بوده و مخزن با پلمپ را اتصال دهید در انتخاب اتصالات نیز بسیار دقت نمایید چرا که اگر فشار وارده به اتصالات بسیار بالا باشد امکان دارد در محل اتصال به مخزن نشتی ایجاد شود.
بطور مرتب و در دوره‌های زمانی معین حتماً مخزن پلی اتیلن را بررسی و بازرسی کنید تا آسیبی به این مخازن وارد نشود.
در جایی که جریان الکتریسیته وجود دارد به هیچ عنوان مخزن را قرار ندهید.

اگر می‌خواهید طول عمر مخزن پلی اتیلن افزایش پیدا کند مخزن آب را به طور صحیح و در جای مناسبی نصب کنید تا بتوانید از بهترین عملکرد و عمر طولانی مخازن پلی اتیلنی استفاده کنید برخی از استاد کاران تاسیسات و لوله کشی ها نکات نصب مخازن آب پلی اتیلنی را در نظر نمی گیرند و این باعث می شود تا مشکلاتی را برای مشتریان به وجود بیاورند و سعی کنید برای نصب مخازن باید حتما از افراد ماهر استفاده کنید قبل از اینکه مخزن آب پلی اتیلن را تهیه کنید و محل نصب مخازن پلی اتیلن انتخاب و آماده نمایید.
محلی که مخازن پلی اتیلن را قرار می دهید از هر طرف تقریباً ۱۰ سانتیمتر از سطح زیرین فاصله داشته باشد

در زمان نصب مخازن پلی اتیلنی سعی کنید فشاری به اتصالات وارد نشود بیشتر از لوله های مناسب استفاده کنید تا وزن لوله ها به دیواره مخزن و همچنین اتصالات مخزن آن وارد نشود اگر شما از لوله های دیگری استفاده می کنید در نظر داشته باشید که برای این لوله ها تکیه‌گاه در نظر بگیرید توجه کنید تا در زمان طولانی مدت که از مخزن پلی اتیلن استفاده می کنید دچار نشتی نشود.

دیگر که باید مد نظر داشته باشید قطر لوله های ورودی و خروجی که برای اتصالات استفاده می کنید باید برابر و یا بیشتر از ورودی پمپ مخزن پلی اتیلن می باشد.
مطالبی که در بالا ذکر شد برای نصب مخزن پلی اتیلن بود که در زمان نصب مخازن حتماً این نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید طول عمر مخازن پلی اتیلن را بالا برده و به خوبی از آن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =