Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دستور العمل خاموش کردن کارواش بخار

کارواش بخار

کارواش بخار

روش خاموش کردن کارواش بخار چیست ؟

  • کم کردن تدریجی میزان بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار

خاموش کردن ناگهانی دستگاه ممکن است باعث آسیب رساندن به آن شود. مقدار تولید بخار دستگاه را به تدریج کاهش دهید تا به حداقل ممکن برسد. اگر کارواش شما چند مشعل دارد ابتدا تعداد مشعل ها را کم نمایید و هوای ورودی به مخزن احتراق را کاهش دهید با اینکار میزان بخارسازی بتدریج کم می شود. اگر سوخت ورودی را در ابتدا ببندیم باعث خاموش شدن یکباره همه مشعل ها می گردد پس باید بدون کم کردن فشار سوخت چند مشعل ها را بتدریج خاموش نماییم .

  • تنظیم دستی کنترل کننده ها

کنترل کننده های اصلی دیگ بخار مانند کنترل کننده فشار بخار، هوا و سوخت باید از حالت اتومات به حالت دستی تغییر وضعیت داده شود. اینکار به دو دلیل انجام می شود:  1- این کنترل کننده برای عملکرد در وضعیت استاندارد دیگ بخار طراحی شده اند و در زمان خاموشی که بتدریج وضعیت دستگاه مولد بخار تغییر می کند قابل اعتماد نیستند . 2- از بین بردن دخالت کنترل کننده ها در وضعیت دستگاه

  • خاموش نمودن کلیه مشعل ها

همه مشعل های دیگ بخار در این مرحله خاموش می شود . زمانی که مشعل ها کاملا خاموش شدند باید شیرهای میر تخلیه که بخار را به بیرون دستگاه هدایت مینمایند باز باشد .

  • بستن شیر سوخت

دستگاه کارواش بخار شما از هر نوع سوختی که استفاده می نماید در زمان خاموشی بهتر است ورودی سوخت آن کاملا بسته شود. مخصوصا اگر از سوخت گازوئیل استفاده می شود بازماندن شیر گازوئیل ممکن است باعث ورود سوخت به داخل کوره شود .

  • تخلیه دستگاه کارواش بخار

وقتی که فشار بخار کم شد، باید شیر تخلیه دستگاه باز شود تا در صورتی که در ظرف آشغال یا لجن وجود داشته باشد تخلیه شود. دمای کوره در این مرحله باید به کمتر از 100 درجه فارنهاید رسیده باشد .

ممکن است بنا به توصیه تولید کننده عملیات خاموش کردن کارواش بخار تا حدودی با موارد بیان شده متفاوت باشد اما بدیهی است اگر میخواهید مدت زمان زیادی از دستگاه کارواش بخار خود بخوبی استفاده نمایید رعایت نکات و موارد بیان شده توسط تولید کننده اهمیت ویژه ای خواهد داشت

کارواش بخار

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

جهت سفارش و خرید دستگاه کارواش بخار روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 9 =