Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

خنک نگه داشتن مخزن آّب با چند راهکار ساده

خنک نگهداشتن مخزن آب با چند راهکار ساده

در این مقاله به چگونگی خنک نگه داشتن مخزن آّب می پردازیم. در اکثر صنایع مانند صنایع کشاورزی و صنایع خودروسازی و همچنین برای مصارف خانگی برای ذخیره سازی آب از مخازن ذخیره سازی پلی اتیلنی استفاده می کنند که امروزه از مخازن پلی اتیلنی بیشترین استفاده را دارند توجه داشته باشید که در تولید این مخازن از مواد پلی اتیلنی مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کنند و همین باعث شده است تا در بین مصرف‌کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد یکی از مزایای بسیار مهم این مخازن پلی اتیلنی مقاومت در برابر گرما و سرما می باشد که شما می توانید به راحتی از این مخازن استفاده کنید.

 

در این مقاله قصد داریم راه های خنک نگه داشتن مخازن پلی اتیلنی را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم پس سعی کنید این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید در فصل تابستان مخزن آب خود را خنک نگه دارید.

راه های خنک نگه داشتن مخزن آّب

در ادامه قصد داریم چند راهکار ساده و کم هزینه را جهت خنک نگه داشتن مخزن اب در فصل تابستان را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم.

نصب سایه بان برای خنک نگه داشتن مخزن آّب

یکی از راهکار هایی که برای خنک نگه داشتن مخزن آّب می توانید از آن استفاده کنید این است که برای مخازن ذخیره سازی آب سایه بان نصب کنید اگر شما برای مخزن سایه بان نصب کنید گرمای کمتری به مخازن وارد می شود و برای خنک نگه داشتن آب در مخزن بسیار تاثیر گذار می باشد توجه داشته باشید که شما با نصب سایه بان باعث جلوگیری از وارد شدن بیشتر نور خورشید به لایه بیرونی مخزن می شوید.

نصب مخزن در زیر زمین یا در مکان سرپوشیده

شما می توانید برای خنک نگه داشتن مخزن آّب و اینکه از گرم شدن مخزن و آب درون مخزن جلوگیری کنید مخزن را در زیر زمین یا در محلی که سرپوشیده می باشد نصب کنید که این راه حل ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای خنک نگه داشتن آب درون مخزن می باشد همچنین نور خورشید به صورت مستقیم بر روی مخزن وارد نخواهد شد.

عایق بندی مخزن آب

شما می توانید برای اینکه مخزن و آب درون مخزن را به صورت خنک نگه دارید این مخازن را توسط وسایل گوناگونی می توانید عایق بندی کنید. برای مخازن پلی اتیلن می‌توانید از فوم یا پشم شیشه و یا گچ و چسب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شما باید برای عایق بندی مخزن به صورت مرتب و دوره ای اقدام کنید مثلا اگر از گچ و چسب برای عایق بندی استفاده می کنید باید سعی کنید مخزن پلی اتیلن را هر سه ماه یکبار عایق بندی آن را تمدید کنید.

اما اگر از پشم شیشه برای عایق بندی مخازن پلی اتیلن استفاده کنید با توجه به اینکه پشم شیشه دیر عملکرد خود را از دست می دهد کافیست شما هر ۶ ماه یک بار عایق بندی آن را تمدید کنید البته در نظر داشته باشید که شما نه تنها برای تابستان بلکه برای زمستان نیز می توانید از این روش ها برای مقاوم سازی مخزن ها در برابر سرما استفاده کنید.

تحرک داشتن آب درون مخزن

توجه داشته باشید که شما می توانید پس از مدتی آب درون مخزن را خالی کرده و دوباره مخزن را آبگیری کنید از این طریق آب درون مخزن تا حدودی خنک نگه داشته می‌شود اما در نظر داشته باشید که مقداری آب هدر می رود و همچنین شما باید هزینه زیادی را قبول کنید پس به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

توجه داشته باشید که مخازن پلی اتیلنی برای نگهداری آب معمولا به صورت سه لایه ای طراحی و به بازار عرضه می شود که در برابر گرما و سرما از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشد شما می توانید این مخازن را از طریق سایت خزر منبع با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش خریداری نمایید توجه داشته باشید که شما می توانید جهت عایق بندی مناسب این مخازن از کارشناسان و مشاوران خزر منبع راهنمایی و مشاوره بگیرید.

چرا که عایق بندی مخازن پلی اتیلنی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که اگر به صورت اصولی انجام نشود امکان دارد تا به مخازن پلی اتیلنی اسیبی وارد شود پس همواره سعی کنید از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *