Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تیوپ منبع تحت فشار

تیوپ منبع تحت فشار

تیوب منبع تحت فشار

این تیوپ در داخل منبع ذخیره آب یا منبع ذخیره هر مایع دیگری به کار می رود که فشارهایی که توسط پمپ های آبرسانی حجم تیوپ داخل مخزن را افزایش می دهد و همچنین منبع تحت فشار را پر می کند که شما می توانید در نهایت آب مصرفی تمیز و بهداشتی را هم خوب استفاده کنید معمولا دارای یک صفحه پلاستیکی می باشند که توسط یک حلقه به همدیگر اتصال داده می شود البته صافی پلاستیکی در عکس منبع های تحت فشار وجود ندارد و عمر تیوپ منبع تحت فشار معمولاً از پنج سال تا ۱۰ سال می باشد که این بسته به استفاده شما دارد. خزر منبع تولید کننده مخزن آب در ایران

اگر می‌خواهید استهلاک پمپ های آبرسان شما کاهش پیدا کنند از تیوپ های منبع تحت فشار استفاده کنید چرا که این تیوپ ها توانایی تحمل درجه حرارت را تا 90 درجه دارند البته در خرید تیوپ دقت لازم را داشته باشید چرا که باید دارای استانداردهای بهداشتی باشند.

نحوه کارکرد منبع تحت فشار

اگر فشار هوا دچار تغییر شود باعث می شود تا حجم هوا تیوب تغییر کند و افزایش پیدا کند به طور مرتب باید مقدار هوایی که در منبع تحت فشار قرار دارد و اندازه گیری کنید و اگر از حد معینی بیشتر شد حتماً تیوب شارژ نمایید اشباع من و ممنون از مشکلاتی می باشد که منبع تحت فشار و همچنین تیوپ آن ممکن است به آن دچار شود برای اینکه این اتفاق پیش آید مخزن را به طور کامل پر نکنید.
زمانی که چرخش موتور زیاد منبع بیش از حد باشد ممکن است عمر پمپ کاهش پیدا کند.
به این عنوان از نمونه‌های فیک یک پمپ استفاده نکنید چرا که باعث می‌شود تا مخزن شما دچار خرابی شود
ممکن است تیوپ در داخل منبع سوراخ شده باشد و همچنین بر اثر خوردگی و زنگ زدگی خرابی به وجود می‌آید این موارد از مشکلاتی می باشند که ممکن است در اثر اشباع منبع به وجود آیند.

نحوه تعویض تیوپ منبع تحت فشار

در بعضی مواقع ممکن است تیوپ منبع تحت فشار به دلیل کار کردن بیش از حد پمپ آب یا فشار پایین آب و یا ورود اجسام تیز به آب و منابع دیگر دچار آسیب شده و نیاز به تعویض آن باشد در ادامه نکات لازم جهت تعویض منبع آب را به شما خواهیم گفت.
قبل از هر کاری اتصال برق را از منبع قطع کرده و همچنین پمپ آب را به صورت کامل خاموش کنید.
اگر در نزدیکی پمپ آب شیر آبی وجود دارد آن را باز کرده تا آب منبع تخلیه شود و به صورت فشار از روی پمپ آب کمتر می شود.
در هنگام تعویض تیوپ باید پمپ آب را از سیستم لوله کشی جدا کنید و آن را کامل خالی نمایید.
در منبع ذخیره آب معمولا فلنج وجود دارد. که این فلنج ها را توسط مهره ها به مخزن محکم و نگهداری می‌کنند باید قبل از هر کاری این مهره ها را باز کنید.
پس از آن می‌توانید تیوپ را که آسیب دیده است خارج کنید لبه ی تیوپ را از فلنج جدا کنید و از میان سوراخ آن به راحتی بیرون بکشید.
داخل و بیرون منبع را به خوبی بشویید و خشک نمایید و پس از آن میتوانید تیوپ جدید را نصب کنید.
پس از آن می‌توانید تیوپ جدید را از داخل همان سوراخی که تیوپ آسیب دیده را خارج کردید به داخل فشار دهید سعی کنید لبه تیوپ را به لبه منبع مخزنه تحت فشار به خوبی بچسبانید زمانیکه فلنج را در مخزن قرار می دهید توجه کنید که کاملا به لبه تیوب بچسبد و پس از آن میتوانید ما را ببندید در نظر داشته باشید که مهره های نگهدارنده فلنج به صورت ضربدری بسته می شود توجه داشته باشید که در زمان بستن این مهره ها به فلش وارد نشود پس از پایان این کارها دریچه سوپاپ هوا را برداشته تا مانع از فشار هوا پر شود فراموش نکنید که در اطراف فلنج را بررسی کنید تا اگر نشتی وجود داشت هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید.
در آخر منبع تحت فشار را به سیستم لوله کشی نصب کنید و برق را به آن وصل کنید.

سعی کنید در تعویض تیوپ منبع تحت فشار تمامی نکات ذکر شده را مدنظر داشته باشید تا اسیبی به تیوپ و همچنین مخزن ذخیره وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =