Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تاثیر ازون در تصفیه اب

تاثیر ازون در تصفیه اب

در این مقاله از خزر منبع قصد داریم تاثیر ازون در تصفیه اب را برای شما بررسی می کنیم. جهت آشنایی با کارواش بخار کلیک کنید.

 

ازون

همان طور که می دانید مواد شیمی اوزون نیز مانند کلر برای ضدعفونی کننده اب اشامیدنی و .. استفاده می شود بهتر است بدانید که قوی ترین ضدعفونی کننده در جهان معمولاً اوزون می باشد و به سرعت تمامی مولکول ها و ویروس های موجود در آب را از بین می برد و به صورت کامل ضدعفونی می کند بهتر است بدانید که مواد ضدعفونی کننده اوزون بسیار قوی می باشد و برای کاربرد های فراوانی از جمله تصفیه آب یا تصفیه هوا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد توجه داشته باشید که کلر و فرمالین و غیره برای ضدعفونی کننده استفاده می شود که معمولاً مواد شیمیایی مضری را بر جای خواهند گذاشت اما در زمانی که از ازن برای ضدعفونی کردن اب استفاده می شود اوزن به هیچ عنوان مواد شیمیایی مضر را بر جای نمی گذارد ازن معمولا به رنگ سفید و بی‌رنگ می‌باشد و در غلظت های بالا استفاده می شود.

تصفیه آب توسط ازن

بهتر است بدانید مواد شیمیایی ازون پرقدرت بوده که از واکنش های بالایی برخوردار می باشد که امروزه به عنوان قوی ترین ضدعفونی کننده شناخته شده و برای تصفیه آب و فاضلاب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است بدانید زمانی که ازون تولید می شود بلافاصله به آب تزریق شده و با سرعت بالایی با آب واکنش نشان می دهد که اب به سرعت ضدعفونی می شود بهتر است بدانید که ازون برای از بین بردن بو و طعم بد آب و همچنین موادی مانند آهن یا سولفید و غیره که ذرات غیر عالی بوده و به صورت ناخواسته در آب وجود دارند را از بین می برد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ازون برای تصفیه آب این است که محلول ازون معمولاً آسیب زیست محیطی کمتری نسبت به محلول های دیگر به محیط وارد می کند البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از ازون در برخی موارد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند اگر شما به صورت مفید نتوانید از ازون جهت تصفیه اب استفاده کنید امکان دارد باعث انفجار یا مسمومیت شدید شود پس باید در نظر داشته باشید نحوه تزریق اوزون بسیار مهم می باشد و باید به اندازه کافی تزریق شود.

مزایای استفاده از آن برای تصفیه آب

یکی از مزایای استفاده ازون میکروب کشی سریع و وسیع می باشد همچنین می توان به از بین بردن طعم و بوی نا مطبوع آب توسط ازون اشاره کرد.

با استفاده ازون می‌توان آهن و منگنز موجود در آب را به صورت کامل از بین برد چرا که همیشه این ذرات غیر عالی در آب وجود دارد.

در برخی مواقع جلبک ها و گیاهان رشد می کنند که با استفاده از آن می توان این جلبک گیاهان را به صورت کامل از بین برد همچنین از دیگر مزایای استفاده از ازون برای تصفیه اب می توان به از بین بردن رنگ ها و هم چنین از بین بردن مواد آلی و همچنین عدم تولید پسماند های مضر و غیره اشاره کرد

توجه داشته باشید که اگر شما از مخزن های مختلفی برای ذخیره سازی آب استفاده می کنید باید سعی کنید آب درون مخزن را به صورت مرتب ضدعفونی کنید تا میکروب های درون مخزن از بین برود و آسیبی برای شما که از آب آشامیدنی استفاده می کنید بهتر است بدانید آبی که از طریق لوله کشی شما استفاده می کنید معمولا به صورت مرتب از مواد ضدعفونی کننده مانند کلر و اوزون استفاده می کنند تا میکروب های درون اب ازبین بروند.

البته باید در نظر داشته باشید که ازون و کلر را که برای ضد عفونی کردن آب استفاده می کنید باید از فروشگاه های مواد شیمیایی معتبر تهیه کنید و به هیچ عنوان از ازون یا کلر تقلبی جهت ضد عفونی کردن آب استفاده نکنید چرا که اگر شما مواد شیمیایی نامناسبی را جهت ضدعفونی کننده اب و … استفاده کنید باعث می‌شود مسمومیت شدید برای شما ایجاد شده و همچنین آسیب های جدی دیگری برای شما ایجاد شود.

قبل از هر اقدامی حتما با کارشناسان و مشاوران مشورت کرده و پس از ان اقدام به استفاده مواد شیمیایی کنید تا اسیبی برای شما ایجاد نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یازده =