Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

برای کاهش مصرف آب در سال 1400 چه باید کرد؟

چرا باید در مصرف آب صرفه جویی کرد؟

همانطور که همه ما می‌دانیم زمین در حال گرم تر شدن می باشد که کشور ایران نیز یکی از کشورهای کم آب می باشد که سالیانه بارش خیلی کمتری در ایران داریم و همچنین در صنعت و کشاورزی آب زیادی را هدرخواهیم داد تمامی این ها باعث می‌شود تا خشک  سالی و بی آبی برای ما به راحتی به وجود آید در ادامه چند نکته را جهت صرفه جویی در مصرف آب برای شما ذکر خواهیم کرد.

در فعالیت‌های روزانه مانند شستن ظروف، حمام و مسواک زدن، شستن لباس ها و همچنین تمیز کردن راه پله ها آب دادن به گل و گیاه و غیره که ما به صورت روزانه یا هفتگی انجام می‌دهیم باعث هدر رفتن مقدار زیادی از آب می شود.

نکات ساده و کاربردی برای صرفه جویی در مصرف آب

شما می توانید جهت صرفه جویی در مصرف آب سردوش های داخل حمام را تعویض کرده و یک سر دوش کم مصرف استفاده کنید هم چنین می توانید زمانه دوش گرفتن را کم کنید در زمان مسواک زدن شیر آب را ببندید و از یک لیوان جهت مسواک زدن استفاده کنید.

برای آبیاری گل و گیاه می توانید از روش آبیاری قطره ای  استفاده کنید تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی کنید البته می‌توانید برای آبیاری گل گیاه از آب خاکستری یا فاضلابی که تولید می شود نیز استفاده کنید مانند آبی که از شستشوی سبزیجات یا میوه ها و غیره اضافه می شود را برای آبیاری گیاهان استفاده کنید تا در مصرف آب صرفه جویی شود البته در نظر داشته باشید که شما می توانید آبیاری گل و گیاه در هنگام غروب انجام دهید چرا که در غروب تبخیر کمتر و دیرتر انجام می شود و نکته مهم این که اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که خشک و کم آب می باشد گیاهانی که نیاز به آبیاری زیادی دارند را به هیچ عنوان نکارید.

و همچنین برای شستشوی لباس از ماشین‌های لباسشویی استفاده کنید که ماشین‌های لباسشویی دارای شستشوی کف و همچنین کم مصرف می باشند و آب کمتری استفاده می کنند در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان از ماشین لباسشویی تنها برای چند تکه لباس استفاده نکنید.

برای شستشوی سبزیجات نیز بهتر است چند دقیقه میوه ها و سبزیجات و در داخل کاسه ای قرار دهید و بعد بشویید که در اینجا شما در مصرف آب صرفه جویی خواهید کرد

در نظر داشته باشید که بیشترین میزان هدر رفت آب در بخش کشاورزی و صنعتی می باشد که شما باید در بخش کشاورزی و هم چنین صنعتی با استفاده از روش های نوین در مصرف آب صرفه جویی کنید مثلاً می توانید در بخش کشاورزی از مخازن آب استفاده کنید این مخازن با استفاده از لوله هایی که دارند برای کشاورزی کم مصرف بوده و هم چنین باعث می‌شود تا تمام سطح زمینی که مورد استفاده می باشد را به طور کامل آبیاری شود.

شما می توانید برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی مخزن آب کشاورزی تهیه کرده که باید قبل از خرید مغز حجم مورد نیاز مخزن آب را در نظر بگیرید برای آبیاری قطره ای که بهترین روش برای صرفه جویی در مصرف آب می باشد معمولاً برای هر نوع بعد و هر متر مربع از زمین ۱۰ لیتر آب نیاز خواهید داشت که با توجه به میزان آب مصرفی خود برای آبیاری زمین های کشاورزی از مخازن ذخیره آب استفاده کنید.

مزایای استفاده از مخازن پلی اتیلنی در کشاورزی

یکی از مخازنی که برای ذخیره آب برای کشاورزی می توان استفاده کرد مخازن پلی اتیلن می باشد این مخازن دارای قابلیت نصب و جابجایی و حمل و نقل آسان می باشد و همچنین طول عمر بالایی دارد یکی دیگر از مزایای مخازن پلی اتیلن می توان به مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی و همچنین مقاومت در برابر یخ زدگی اشاره کرد.

شما می توانید جهت صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی از مخازن پلی اتیلنی تهیه و استفاده نمایید با توجه به حجم آب مورد نیاز خود برای آبیاری در بخش کشاورزی می‌توانید مغازه مناسبی را در سایز و انواع متنوع سفارش دهید.

در نظر داشته باشید که این مخازن از مواد اولیه مقاوم تولید و به بازار عرضه می‌شود همچنین دارای گارانتی معتبر می باشد.

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =