Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن

 آشنایی با پلی اتیلن​​​

پلی اتیلن در حقیقت سنتز شیمیایی اتیلن محسوب می‌شود که از ترکیب گازهای طبیعی (C2H4) و مواد نفتی (Petroleum products) به وجود می‌آید. پلی اتیلن با نام تخصصی Polyethylyne و علامت اختصاری PE شناخته می‌شود. مولکول‌های پلی اتیلن یا همان پلیمر گرما دیده و خنک شده (گرمانرم) از گازهای C2H4 تشکیل شده و طی فرآیندی خاص به انواع مختلفی تبدیل می‌شوند.
پلی اتیلن گرمانرم با قرارگیری در معرض حرارت ذوب شده و در مواجهه با هوای خنک دچار انبساط می‌گردد. این محصول با قرارگیری در دسته Thermoplastic به عنوان یکی از بهترین گونه‌های پلیمر از کاربردی فوق‌العاده در دنیای تولیدات صنعتی و تأسیساتی برخوردار است. عوامل مختلفی در دسته‌بندی انواع پلیمرها نقش دارند که طی فرآیندی تولید و منطبق با نوع کاتالیست و کومونومر افزوده شده تغییر می‌کند.
دسترسی آسان، کیفیت بالا و سهولت تولید از عوامل مؤثر در فراگیر شدن سازه‌های پلیمری در صنایع مختلف به شمار می‌آیند. جالب است بدانید که طیف وسیعی از محصولات از قابلیت ساخت با مواد پلیمری برخوردار هستند. بیشترین کاربرد پلی اتیلن به صورت کاملاً خالص و در صنعت ساخت محصولات پلاستیکی است. شایان‌ذکر است که پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت پلاستیک به حساب می‌آید. مخازن مایعات، لوله‌های تأسیساتی، بطری‌ها، انواع اسباب‌بازی، کیسه‌های پلاستیکی و بخش بزرگی از محصولات از مشتقات مواد پلیمری محسوب می‌شوند.

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

آخرین اخبار شرکت را از صفحه اینستاگرام شرکت خزر منبع بندر ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =