Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن

در این مقاله به شما خواهیم گفت که پلی اتیلن چیست؟ لطفا با ما همراه باشید. جهت خرید کارواش بخار از سایت خزر منبع کلیک کنید.

پلی اتیلن چیست؟

ترکیب نفت خام و گاز های طبیعی را می دهند معمولاً برای ساخت ترکیبات پلاستیکی از پلی اتیلن استفاده می شود که مصارف گوناگونی از پلی اتیلن میشود آنها از طریق پلیمری یا گاز اتیلن به وجود می آیند.
پلی اتیلن ها دارای ساختمان بسیار ساده می باشند که آن را از ساده‌ترین پلیمرهای تجاری معرفی می کند از مولکول پلی اتیلن معمولا از تو ماهی کربن تولید شده که هماتوم کربنیزه دو اتم هیدروژن می باشد.

 

انواع پلی اتیلن چیست؟

با توجه به اندازه زنجیر پلیمر نوع و تعداد شاخه های موجود در این زنجیره ها انواع پلیس مشخص می شود که در ادامه آن ها را برای شما ذکر می کنیم.

پلی اتیلن سنگین

این پلی اتیلن های سنگین پلیمری که بدون شاخه می باشد تولید می شود که در این پلی اتیلن مولکولی در زنجیره بسیار بالا بوده و همچنین از استحکام کششی بالایی نسبت به جاهای دیگر برخوردار است که برای تولید پلی اتیلن های سنگین معمولاً است روش پلیمریزاسیون با کاتالیزور ناتا استفاده می کنند.

پلی اتیلن سبک

این پل را معمولاً دارای زنجیره شاخه دار می باشد که با یکدیگر پیوند خوبی برقرار نمی کنند همچنین از نیروی بین مولکولی ضعیف و استحکام کششی کمتری برخوردار می باشد که توسط پلیمرازیسیون رادیکالی تولید می‌شود اما این پلیمرها در کتاب پذیری و به وسیله میکروارگانیسم ها می باشد که شما اگر دنبال پلی اتیلن انعطاف‌پذیر باشید بهترین گزینه پلی اتیلن های سبک می باشد.

پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین

همانطور که از نامش پیداست یک پلیمر خطی بوده که تعداد شاخه های کوتاه را به همراه دارد در تولید لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله کشی معمولاً از پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین استفاده می کنند.

کاربرد پلی اتیلن چیست ؟

معمولا لوازم پلاستیکی که در آشپز خانه و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد از پلی اتیلن استفاده می کنند از پلی اتیلن در تولید ظروف سبک و همچنین کیسه پلاستیکی استفاده می‌کنند پلی اتیلن سبک کاربرد های فراوانی دارد که در تولید ظروف شیر و مایعات و تمامی وسایل پلاستیکی که در اشپز خانه مورد استفاده قرار می گیرد از پلی اتیلن سبک استفاده می‌کنند و ما برای لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله کشی تنها از پلی اتیلن سنگین استفاده می شود پلی اتیلن های سنگین از میزان استحکام بالایی برخوردار می باشند که شما می توانید برای لوله هایی با قابلیت خم شدن از آنها بهره مند شوید چرا که از پلی اتیلن های با استحکام بالا و انعطاف پذیری بالا، پلی اتیلن های سنگین می باشند.

معنی لغوی

پلیمر یک کلمه یونانی می باشد که معمولاً پلیمرها را به اشتباه رزین و پلاستیک نیز می گویند که این کاملا اشتباه می باشد چراکه پلاستیک برای مواردی به کار می رود که دارای قابلیت تغییر شکل بر اثر فشار باشد.
در نظر داشته باشید که برای اولین بار در سال ۱۸۳۵ میلادی توسط شخصی به نام رنات استفاده شد

پلی اتیلن ها معمولا دارای سه نوع می باشد پلی اتیلن های طبیعی و پلی اتیلن اصلاح شده و همچنین پلیمر مصنوعی می باشد و نکته قابل اهمیت این است که تا به حال 60 نوع پلیمر تولید و به بازار عرضه شده است.

از پلی اتیلن ها در تولید مخازن ذخیره سازی آب و همچنین کشاورزی استفاده می شود که هر کدام از این مخازن دارای ابعاد و سایز های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود مخزن آب ذخیره‌ سازی را انتخاب و خرید نمایید. مخازنی که از پلی اتیلن در تولید آنها استفاده شده است معمولاً دارای جا های مخصوصی برای اتصالات می‌باشند شما می توانید جهت تهیه تمام محصولات پلی اتیلنی از سایت فروشگاه ما اقدام نمایید و تمامی محصولات را با گارانتی معتبر و قیمت مناسب تهیه نمایید در نظر داشته باشد ما برای شما مصرف کنندگان عزیز ارسال به سراسر ایران در کمترین زمان ممکن را در نظر گرفته‌ایم پس با اطمینان خاطر اقدام به خرید کرده و در صورت نیاز به مشاوره نیز می توانید با همکاران و مشاوران ما تماس گرفته در انتخاب و خرید محصولات پلی اتیلنی راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *