Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نکات ضروری برای خرید کارواش بخار

دستگاه کارواش بخار با اسامی، انواع و برندهای متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد. برای آگاهی از نکات ضروری جهت انتخاب و خرید دستگاه کارواش بخار مناسب با این مقاله همراه باشید.

افزایش روز افزون تعداد خودروها و مشغله زیاد شهروندان، لزوم استفاده از کسب‌وکارهای خدماتی نظیر شستشوی اتومبیل‌ها توسط کارواش را دو چندان کرده است. راه‌اندازی و گسترش استفاده از کارواش به‌ویژه دستگاه کارواش بخار به لحاظ اقتصادی حرکتی هوشمندانه محسوب می‌شود.

انواع دستگاه‌های کارواش صنعتی

  • کارواش آب سرد
  •  کارواش آب گرم
  • کارواش بخار

دستگاه کارواش بخار به‌عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های شستشوی اتومبیل از موفقیت و محبوبیت چشمگیری برخوردار شده است.

چه افرادی برای خرید دستگاه کارواش بخار اقدام می‌کنند؟

کسانی که در حال حاضر یک کارواش فعال دارند و برای توسعه شغل خود یا جلب رضایت بیشتر مشتریان، قصد افزودن خدمات کارواش بخار به زیرمجموعه خود را دارند.

افرادی که با هدف راه‌اندازی یک کارواش جدید، ضمن آگاهی از کارایی قوی و شهرت کارواش بخار قصد بهره‌مندی از جدیدترین متد شستشوی خودروها را دارند. لازم به ذکر است که خرید کارواش بخار راهی سریع و مطمئن برای به‌روزرسانی خدمات نوین و عقب نماندن صنف کارواش داران از تجهیزات و تکنولوژی روز این کسب‌وکار به حساب می‌آید.

برخی مشاغل وابسته به خودرو که برای جذب مشتریان و جلب رضایت آنان اقدام به راه‌اندازی سرویس شستشوی بخار در کنار فعالیت اصلی خود می‌کنند. مشاغلی نظیر بنگاه‌های معاملات خودرو، تعمیرکاران و فروشندگان انواع قطعات داخلی خودرو، برخی از خریداران کارواش بخار هستند. خریداری کارواش بخار ارزان و در عین حال با کیفیت از اولویت‌های این مشاغل محسوب می‌شود.

تنوع مدل، برند و اسامی تولیدکنندگان مختلف، فرآیند انتخاب مشتریان برای خرید دستگاه کارواش بخار را تا حدودی دشوار می‌کند. آگاهی از نکات مهم در انتخاب درست دستگاه کارواش بخار یک ضرورت است. در ادامه این مقاله به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب یک کارواش بخار مناسب می‌پردازیم.

محاسبه مساحت دقیق مکان استقرار دستگاه کارواش بخار

دستگاه‌های کارواش بخار در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند. سایز بزرگ دستگاه کارواش بخار سوپر بویلر دیگ (Super Boiler) به محلی مجزا برای نصب اتصالات آب نیز احتیاج دارد.

در نظر گرفتن فضایی باز و مناسب در اطراف کارواش بخار ثابت برای دسترسی راحت و امکان عیب‌یابی سریع در مواقع بروز مشکل امری ضروری است. ناگفته نماند که اختصاص فضای باز برای دستگاه کارواش بخار از نوع متحرک اهمیت چندانی ندارد.

امکان رفت‌وآمد نیروهای اپراتور در اطراف دستگاه، فضای کافی برای خودروهای مشتریان و امکان جابجایی دستگاه کارواش بخار سیار از جمله مواردی است که سهم زیادی در رضایت مشتریان و سرعت کار اپراتور کارواش دارد.

مدل‌های مختلف دستگاه کارواش بخار سوپر برقی که عموماً اندازه کوچک‌تر و قیمت ارزان‌تری به نسبت سایر نمونه‌ها دارند گزینه‌ای مناسب برای دسته سوم مشتریان دستگاه کارواش بخار؛ یعنی مشاغل وابسته به حساب می‌آیند.

تعداد مشتریان پیش‌بینی‌شده برای کارواش

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب دستگاه کارواش بخار، تعداد تقریبی مشتریان است. پیش بینی تعداد مشتریان جهت استفاده از خدمات کارواش بخار برای افرادی که به شغل کارواش داری مشغول هستند به راحتی امکانپذیر است.

تعداد مشتریان احتمالی در میزان سرمایه‌گذاری که خریدار انجام می‌دهد تأثیر مستقیم دارد. طبعا محاسبه دقیق تعداد مشتریان نیازمند به خدمات کارواش بخار، مستلزم مشورت با افراد خبره در این زمینه است. توجه به توضیحات تولیدکننده در مورد میزان قدرت، سرعت و زمان آماده سازی دستگاه کارواش بخار برای شروع به کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

دستگاه کارواش بخار صنعتی فوری به دلیل تکنولوژی بکار گرفته شده در ساخت آن در عرض 4 الی 5 دقیقه پس از روشن شدن، بخاری با حجم و فشاری مناسب تولید می‌کند. مدت زمان سریع و کوتاه فرآیند ایجاد بخار در دستگاه کارواش بخار امکان خدمات دهی به تعداد بیشتری از مشتریان را میسر میسازد.

کاربرد کارواش بخار در کسب‌وکار شما

کاربرد دستگاه کارواش بخار بسته به مکان و نوع استفاده از آن کاملا متفاوت است. در صورتی که کارواش به انواع تجهیزات کارواش مانند دستگاه شستشوی واترجت مجهز است استفاده از کارواش بخار می‌تواند برای جلای بیشتر بعد از شستشوی کامل باشد.


شستشو با دستگاه کارواش بخار

توشویی خودرو از موارد دیگر استفاده از کارواش بخار می‌باشد. برای مصارف توشویی بهتر است دستگاه به بخار خشک مجهز باشد.

موتورشویی کاربرد دیگر دستگاه کارواش بخار است . برای موتورشویی با توجه به چربی و جرم موجود در موتور لازم است دستگاه توانایی تولید بخار با حجم و فشار مناسب داشته باشد . همچنین بخار خشک در این مورد کاربرد ویژه دارد.

ممکن است مشتریان کارواش بخار اکثراً خودروهای سنگین باشند. به‌عنوان مثال پایانه‌های مسافربری یا مناطق مرزی و شهرهای صنعتی که محل تردد انواع کامیون و تانکر می‌باشد که در این صورت استفاده از تانکرشوها می‌تواند گزینه ایده‌آل باشد هرچند استفاده از دستگاه کارواش بخار فوری هم برای استفاده موردی مناسب می‌باشد.

اگر در هنگام خرید به این موارد توجه نشود و تجهیزات و دستگاه مناسب انتخاب نشود ممکن است سرمایه شما به هدر رود و یا دستگاه کارواش بخار خریداری شده انتظار شما را برآورده نکند.
  

بودجه موردنظر برای سرمایه‌گذاری در کارواش بخار

هر کسب‌وکاری با هدف درآمدزایی شروع می‌شود، بنابراین به دست آوردن سود مناسب و بازگشت سرمایه در کمترین زمان از مواردی است که در هنگام شروع هر شغلی باید در نظر گرفته شود.

در هنگام خرید یک دستگاه کارواش بخار هم باید موارد مختلفی را باهم مدنظر داشته باشید. عمر مفید دستگاه، مبلغ سرمایه‌گذاری، میزان جدیت برای ادامه کار و … از جمله مواردی است که حتماً باید مدنظر داشته باشید. با توجه به موارد مختلفی که در سودآوری کارواش سهیم هستند مانند تعداد مشتریان، نوع مشتریان، محل کارواش می‌توانید تخمین مناسبی برای خرید دستگاه کارواش بخار جدید به دست آورید .

سوخت مورد استفاده برای دستگاه کارواش بخار

در هنگام خرید دستگاه کارواش بخار باید سوختی که برای شما در دسترس‌تر و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد در نظر گرفته شود.

دستگاه کارواش بخار تولید شده توسط صنایع دما بخار در انواع مختلف گازی، گازوئیلی، دوگانه گاز و گازوئیل، برقی و حتی برای موارد صادراتی در نوع زغال‌سنگی طراحی شده‌اند. مشتری می‌تواند با توجه به امکانات خود از بین گزینه‌های موجود بهترین مورد را برای کارواش خود انتخاب نماید تا مصرف سوخت کمتر بازدهی مناسب‌تری داشته باشد.

اگر قصد راه‌اندازی کارواش بخار سیار را دارید باید دستگاهی انتخاب نمایید که در کنار سبک بودن و اندازه مناسب داشتن بتواند با سوخت موردنظر شما کار نماید . در اغلب موارد برای دستگاه کارواش بخار سیار سوخت گازی یا برقی در نظر گرفته می‌شود و از کپسول گاز یا موتور برق در کنار دستگاه استفاده می‌شود.

نکات ذکر شده اصلی‌ترین پارامترهایی است که به هنگام خرید دستگاه کارواش بخار باید به آن‌ها توجه نمایید. اما پس از در نظر گرفتن آن‌ها و قبل از اقدام به خرید، هزینه‌های خدمات، تعمیرات و قطعات یدکی سیستمی را که انتخاب می‌نمایید، به دقت بررسی کنید و خاطر داشته باشید که راه اندازه یک کارواش بخار پیشرفته در صورت انتخاب صحیح و در نظر گرفتن کلیه جوانب کسب‌وکاری سودآور خواهد بود زیرا در مقایسه با روش‌های سنتی شستشوی خودرو مزایای بسیاری دارد و در نظر مراجعه‌کنندگان و مشتریان جذاب می‌باشد.

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

کارواش بخار

جهت سفارش و خرید دستگاه کارواش بخار روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =