Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مخزن سم‌پاش پلی اتیلن چیست؟

مخزن سم‌پاش

آیا می‌توان از مخازن پلی اتیلن برای سم‌پاشی استفاده کرد؟ در بسیاری از موارد استفاده از مخازن پلی اتیلن برای موارد متعددی امکان‌پذیر شده که سم‌پاشی نیز یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. مخزن سم‌پاش ساخته شده از جنس پلیمری در چندین سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های مزرعه‌داران، کشاورزان، گروهای نظافت و پاک‌سازی و بسیاری مشاغل دیگر تبدیل شده است.

دلایل متعددی برای افزایش محبوبیت مخازن سم‌پاش پلی اتیلن در میان گروه‌های مختلف شغلی و عموم مردم وجود دارد که در ادامه این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی مخزن سم‌پاش پلی اتیلن

مخزن سم‌پاش پلاستیکی محصولی ساخته شده از پلیمر بسیار مرغوب است که در غالب موارد برای سم‌پاشی مزارع و باغات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که پیشینه استفاده از انواع مخزن سم‌پاش پلی اتیلن نسبتاً طولانی است و این مخازن از سالیان قبل برای ذخیره و سم‌پاشی به کار گرفته می‌شوند.

تولید انواع مخزن سم‌پاش پلی اتیلن در ابعاد و گنجایش‌های مختلف و با استفاده از پلیمر بسیار با کیفیت انجام می‌شود. در اغلب موارد می‌توان از این مخازن برای ذخیره ترکیبات مختلف شیمیایی و سم‌پاشی محصولات کشاورزی استفاده کرد؛ بنابراین می‌توان این مخازن را در ردیف مخزن‌های مقاوم در برابر سیالات شیمیایی قرار داد.

لازم به ذکر است که سم‌پاش‌های پلاستیکی به چندین روش مختلف نظیر دستی، شارژی و موتوری قابل استفاده هستند. تنوع مدل‌های سم‌پاش‌های پلیمری استفاده از این محصولات را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده است. این محصولات طیف وسیعی از کارایی را در بر می‌گیرند که بسته به حوزه استفاده متغیر هستند. تولید سم‌پاش پلی اتیلن با استاندارد ملی ایران و پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

انواع مخزن سم‌پاش پلی اتیلن

تنوع سم‌پاش‌های پلاستیکی بسیار گسترده است و این میزان از تنوع امکان دسته‌بندی کامل این محصولات را تا حدودی دشوار می‌کند. برخی از مخازن سم‌پاش پلی اتیلن به نسبت سایر مخازن این رده از کارایی بیشتری برخوردار هستند که عبارتند از:

سم‌پاش پلاستیکی کمپرسی (Compress plastic sprayer)
سم‌پاش پلاستیکی تراکتوری (Tractor plastic sprayer)
سم‌پاش پلاستیکی کشنده (Damaging plastic sprayer)
سم‌پاش پلاستیکی موتوری (Plastic motor sprayer)
سم‌پاش پلاستیکی تورولاینر و اتومایزر (Atomizer and turliner plastic sprayer)

کاربرد سم‌پاش پلی اتیلن

پیش از هر چیز باید بدانید که دامنه کاربرد انواع سم‌پاش پلی اتیلن بسیار گسترده است؛ اما عموماً از این مخازن برای سم‌پاشی محصولات کشاورزی استفاده می‌شود. استفاده از پلیمر بسیار مرغوب در ساخت مخازن سم‌پاش پلی اتیلن ضمن افزایش مقاومت بدنه، این محصولات را در برابر بروز هر گونه آسیب‌های احتمالی، ایمن می‌کند.

به‌طورکلی کیفیت مخزن سم‌پاش پلی بسیار با اهمیت است؛ زیرا هرگونه صدمه یا نشتی در بدنه این نوع از مخازن و انتشار مواد شیمیایی به بیرون، خطرناک خواهد بود. انتخاب رنگ بدنه مخازن سم‌پاش پلی اتیلن بسته به شرکت تولیدکننده متغیر است؛ اما این محصولات در اکثر موارد با رنگ‌های سفید، زرد یا آبی تولید می‌شوند. تنوع ابعاد و حجم سیال شیمیایی قابل ذخیره در مخزن سم‌پاش پلی اتیلن دامنه انتخاب مشتریان را بسیار وسیع کرده است.

توجه به ضخامت بدنه (جهت مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی) و رعایت وزن استاندارد در پروسه تولید (جهت حمل یا انتقال راحت) از مزیت‌های به‌کارگیری مخازن سم‌پاش پلی اتیلن محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که ایجاد سوراخ و نصب اتصالات بر روی بدنه مخزن سم‌پاش پلی اتیلن بسیار راحت است.

علاوه بر تمام موارد فوق، قیمت تمام شده مناسب برای تولیدکننده و خریدار به عنوان یکی از مزیت‌های کاربرد انواع مخزن سم‌پاش پلی اتیلن شناخته می‌شود. مجموعه مزیت‌های برتر مخزن سم‌پاش پلاستیکی این محصولات را به جایگزینی عالی و مقرون‌به‌صرفه به جای مخازن سم‌پاش فلزی تبدیل کرده است و می‌توان از این مخازن برای مدت‌زمان بسیار طولانی استفاده کرد.

ویژگی‌های سم‌پاش پلی اتیلن

 حمل، نگهداری و استفاده بسیار آسان
 دارای اتصالات سریع و بدون پیچیدگی
 قابلیت نگهداری موارد شیمیایی اسیدی
 مقاومت بالا در مقابل تابش اشعه مضر UV
 سازگاری بالا در برابر تغییرات دمایی سرد و گرم
 تولید با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت
 امکان استفاده به صورت دستی و بر روی ماشین‌آلات

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *