Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مخزن ذخیره آب آتش نشانی

مخزن ذخیره آب آتش نشانی

بررسی امکانات مخزن ذخیره آب آتش نشانی در سایت خزر منبع

مخزن ذخیره آب آتش نشانی

مخازنی که برای ذخیره سازی آب آتش نشانی استفاده می شوند باید به گونه‌ای باشند که بتوانند حداقل اب مورد نیاز تمامی جعیه های آتش نشانی یا همان قرقره ها را به مدت ۲۰ دقیقه تامین نماید.

توجه داشته باشید که زمانی که تعداد جعبه های آتش نشانی افزایش پیدا کند باید حجم مخزن ذخیره آب نیز بیشتر باشد.

در نظر داشته باشید که برای سیستم های آتش نشانی که دارای آب پاش می باشند باید حجم مخزن را به گونه ای انتخاب کنید که بتواند حداقل به مدت ۱۵ دقیقه آب مورد نیاز آبپاش ها را تامین کند.
همچنین برای اینکه در اتصالات ورودی و خروجی گرفتگی ایجاد نشده و از رشد جلبک ها در داخل مخازه جلوگیری شود باید از مخازن آب آتش نشانی سه لایه ای استفاده کنید چرا که این مخازن از لایه تیره رنگ برخوردار می باشد که در برابر نور خورشید مقاوم می باشد البته شما اگر مخازن ذخیره آب آتش نشانی را در جاهای تاریکی مثل زیر زمینی و اتاق‌های تاسیسات و غیر نصب می کنید حتما نیازی به استفاده از مخازن سه لایه نمی باشد در این موارد شما می توانید از مخازن ذخیره‌سازی آب آتش نشانی تک‌لایه نیز استفاده نمایید.

نکات نصب منبع آب آتش نشانی

اگر می خواهید مخزن آب آتش نشانی را نصب کنید حتماً در نزدیک پمپ های آب نصب کنید.

باید مخزن ذخیره سازی آب آشامیدنی و مخزن آب شرب باید با یکدیگر تجمیع می‌شوند تا آب داخل مخازن آتش نشانی به صورت راکد نماند.

همچنین محل نصب مخزن آب آتش نشانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که باید مخزن ذخیره سازی اب اتش نشانی از حرارت بالا و سرمای شدید در امان باشد.

فضای کافی برای نصب منبع آتش نشانی

زمانی که برای نصب مخزن آب آتش نشانی فضای کافی در دسترس نمی باشد شما می توانید توسط اتصال چند عدد مخزن با ابعاد کوچکتر مخزن مناسبی را با فضای در دسترس استفاده کنید مخازن آب مکعبی یا باریک محمودی به گونه ای طراحی می شوند که شما می توانید در فضاهای باری و با اتصال به یکدیگر از آنها استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که شما می‌توانید از مخزنی که برای ذخیره سازی آب شرب استفاده می کنید برای ذخیره سازی آب آتش‌نشانی نیز استفاده کنید.

مغازه ذخیره سازی آب آشامیدنی معمولاً در جنس های مختلفی از جمله پلی اتیلن و گالوانیزه و غیره طراحی و تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی خود مخازن ذخیره سازی آب آتش نشانی را انتخاب نمایید در نظر داشته باشید که امروز با توجه به قیمت مناسب و همچنین کیفیت و استحکام بالای مخازن پلی اتیلنی این مخازن است محبوبیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان برخوردار می باشد برای مخازن ذخیره سازی آب آتش نشانی ها بهترین گزینه استفاده از مخازن پلی اتیلنی می باشد که به صورت سه لایه طراحی و تولید می شوند و در بازار وجود دارد.

چرا که مخازن در برابر نور خورشید و همچنین در برابر سرما از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.
همچنین این مخازن به دلیل وزن سبک برای حمل و نقل بسیار راحت می باشد و شما می توانید برای ذخیره سازی آب آتش نشانی مخازن پلی اتیلنی را در حجم های مختلفی تهیه نمایید با توجه به مزایای فوق العاده این مخازن دارند شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید و حمل و نقل کنید در نظر داشته باشید که شما می توانید اتصالات ورودی و خروجی را با توجه به تعداد مورد نیاز بر روی این مخازن ایجاد نمایید در صورتی که در مخازن گالوانیزه شما نیاز به جوشکاری و غیره دارید.

البته در نظر داشته باشید که شما می توانید در هنگام خرید و انتخاب مخزن برای ذخیره سازی آب آتش نشانی با کارشناسان خزر منبع تماس گرفته تا بتوانند با توجه به شرایط آب و هوای منطقه شما بهترین مخزن برای ذخیره سازی آب آتش‌نشانی را معرفی نمایند در نظر داشته باشید که تمامی مخازنی که در این فروشگاه وجود دارد دارای گارانتی معتبر و همچنین خدمات پس از فروش به مدت سه سال برخوردار می باشد پس با اطمینان خاطر می توانید مخازن ذخیره سازی آب آتش‌نشانی را انتخاب و خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =