Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

فواید نصب مخزن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف چیست؟

نصب مخزن روی سقف

آیا با نصب مخزن پلی اتیلن آب بر روی سقف ساختمان آشنا هستید؟ روش‌های مختلفی برای نصب مخازن آب پلی اتیلن وجود دارد که نصب بر روی ساختمان اعم از واحدهای مسکونی، تجاری و … یکی از آن‌ها است. مشکل افت فشار یا کمبود آب در برخی از شهرهای کشور، رونق استفاده از مخازن ذخیره آب را به همراه داشته است.

 در این بین مخازن پلی اتیلن به دلایل مختلف نظیر قیمت مناسب و تهیه آسان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در این مقاله به بررسی دلایل، عوامل مؤثر و نکات ضروری پیرامون نصب مخازن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف مجتمع‌های آپارتمانی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل نصب مخازن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف

مخازن ذخیره آب پلی اتیلن به‌طورمعمول در دو نقطه سقف و موتورخانه ساختمان‌ها نصب می‌شوند. پارامترهایی نظیر قطع مداوم آب و برق از عوامل مؤثر در تعیین مکان نصب مخازن ذخیره آب پلی اتیلن محسوب می‌شوند. ارتباط مستقیمی بین قطع آب و برق در واحدهای آپارتمانی وجود دارد.

 فشار آب پس از قطع برق آپارتمان کاهش یافته و نصب مخزن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف این مشکل را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. در حقیقت تأمین فشار آب در زمان قطعی آب لوله‌کشی از مزیت‌های نصب مخازن پلی اتیلن بر روی سقف مجتمع‌های آپارتمانی است.

یکی از ملزومات نصب مخزن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف، در نظر گرفتن استحکامات ساختمان است. طبعاً ساختمان‌هایی که از استانداردهای ایمنی لازم برخوردار نیستند، شرایط لازم برای نصب مخزن بر روی سقف را نیز نخواهند داشت.

 عدم وجود مشکلات فوق شرایط کافی برای نصب مخزن ذخیره آب در بخش تأسیسات یا همان موتورخانه مجتمع‌های آپارتمانی را فراهم می‌کند. در برخی از موارد، نصب مخازن ذخیره آب پل اتیلن به جهت ذخیره آب باران انجام می‌شود.

نکات ضروری در نصب مخزن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف

بررسی فشار آب در ساعات اوج مصرف: 

انجام پروسه آبگیری یکی از مشکلات متداول در ارتباط با نصب مخازن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف است. در ساختمان‌هایی که با مشکل قطع یا افت فشار آب مواجه هستند، فرآیند آبگیری مخزن کاری به‌مراتب دشوارتر از سایر واحدهای مسکونی است. طبعاً افزایش فشار آب ذخیره‌سازی و انباشت آب درون محفظه مخزن را با سرعت بیشتری به پیش می‌برد.

 

بررسی استحکام سقف ساختمان: 

معمولاً هر ساختمان تا وزن مشخصی از قابلیت تحمل مخزن ذخیره آب برخوردار است. لزوم وجود یک پایه مستحکم برای محل قرارگیری مخزن ذخیره آب پلی اتیلن بر روی سقف بسیار با اهمیت است.

با توجه به نکات مطرح شده ضروری است تا مشتریان، مخزن ذخیره آب پلی اتیلن خریداری شده خود را بر روی یکی از ستون‌های ساختمان نصب کنند. نکته قابل‌توجه اینکه بهتر است از مخازن ذخیره آب افقی یا عمودی برای نصب بر روی سقف آپارتمان استفاده کنید.

 

حمل مخزن به بالای ساختمان:

 یکی از نکات مهم در زمان خرید مخزن ذخیره آب پلی اتیلن به منظور نصب بر روی سقف آپارتمان‌های مسکونی، اداری و …توجه به وجود تناسب مکان قرارگیری یا نصب و ابعاد و گنجایش مخزن است. لطفاً توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد این مشکل، حمل مخزن به طبقات بالای واحد آپارتمانی را با مشکل مواجه می‌کند.

برای خرید مخازن پلی اتیلن می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفت =