Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

عایق تانکر آب

عایق تانکر آب

مقاله ای درباره عایق تانکر آب و مزیت های آن

عایق تانکر آب

بسیاری از افراد مخازن آب را معمولاً بر روی پشت بام یا فضای باز نصب می‌کنند که تابش نور خورشید به صورت مستقیم می باشد و افزایش دما و گرم شدن بیش از حد آب درون مخزن امکان دارد تانکر آب نیز گرم شود البته در فصل زمستان نیز مشکل سرما و یخبندان وجود دارد عایق بندی مخازن چه در فصل سر و چه در فصل گرم سال مهم می باشد و شما باید همیشه مخازن اب را عایق بندی کنید.

در ابتدا که مخازن پلی اتیلنی وجود نداشت برای ذخیره سازی اب از مخازن گالوانیزه استفاده می کردند که این مخازن بخاطر جنسی که داشتند در فصل گرم سال در زیر نور خورشید اب درون مخازن بسیار گرم می شد و دیگر غیر قابل مصرف بود البته در نظر داشته باشید که مخازن گالوانیزه بخاطر این که از جنس فلز می باشد در فصل سرد نیز به سرعت یخ می بندد.
و جریان آب درون آن قطع می شود اما پس از تولید مخازن پلی اتیلنی دیگر از مخازن فلزی استفاده نمی کردند چرا که شرایط مساعد و مطلوبی را جهت ذخیره سازی آب دارا می باشد. و پس از ان مخازن پلی اتیلنی به خاطر مزایای بالایی از جمله مقاومت در برابر رطوبت و گرما و … از استقبال بالایی برخوردار شدند و کم کم مخازن گالوانیزه از رده خارج شدند.

در ادامه روش های پیشگیری از گرم شدن و یخ زدگی ناب را ذکر می کنیم.

نصب سایه بان

در محلی که مخازن را نصب می کنید حتما سایه بان را نیز برای مخزن آب  نصب کنید شما با استفاده از سایه بان در فصل تابستان می توانید اب درون مخزن تا حدی خنک نگه دارید.

اگر شما می خواهید از مخازن آب برای پشت بام استفاده کنید ولی فضای کافی ندارید می توانید از مخازن آسان رو استفاده کنید و در پارکینگ و لابی و غیره به راحتی نصب کنید چرا که این مخازن ابعاد کوچکتری دارند و باریک نیز می باشند برای این فضاها پیشنهاد می کنیم از مخازن آسانرو استفاده کنید تاثیر بسزایی در خنک ماندن مخزن مخصوصاً در فصل تابستان دارد.

عایق بندی مخزن آب

در ادامه مواد مورد نیاز برای عایق بندی مخازن را ذکر می کنیم تا بتوانید در جهت عایق بندی مخازن استفاده کنید.

قلم مو جهت استفاده از چسب برای عایق بندی

چسب سفید و کربنات برای عایق بندی بهتر مخازن اب

با توجه به حجم مخازن مورد نیاز می توانید این مواد را فروشگاه رنگ و ابزاری تهیه کنید و برای عایق بندی استفاده کنید.

کلسیم کربنات را در داخل سطل پلاستیکی بریزید و مقداری آب نیز به آن اضافه کنید پس از هم زدن معمولاً توده هایی به شکل کلوخ به وجود می آید که شما باید مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یک نواخت ایجاد شود و پس از آن می توانید چسب سفید یا چسب چوب را به آن اضافه کنید پس از گذشت ۱۰ دقیقه ماده عایق بندی برای مخزن آب آماده می باشد پس از آن می توانید با استفاده از قلم مو هایی که آماده کرده اید مواد را بر روی قسمت های بدنه مخزن به صورت یکنواخت بزنید در نظر داشته باشید که باید محل اتصالات را نیز از این ماده عایق بندی استفاده کنید و بر روی لوله های ورودی و خروجی نیز از مواد عایق بندی استفاده کنید چرا که در معرض تابش نور خورشید می باشد.

البته باید در نظر داشته باشید که این عایق بندی که انجام دادید تنها برای دو ماه می باشد و پس از گذشت دو ماه باید دوباره مخازن را عایق بندی کنید البته این مدت زمان بستگی به نوع مخازنی که شما استفاده می کنید دارد.

 

توجه داشته باشید مخازن آب به صورت عایق بندی نیز در فروشگاه های از جمله خزر منبع موجود می باشد که شما می توانید جهت تهیه و خرید مخازن آب عایق بندی شده اقدام کرده و برای مصرف از آن بهره مند شوید. البته تمامی مخازن عایق بندی دارای گارانتی معتبر بوده و شما می توانید با اطمینان خاطر این مخازن را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =