Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

افزایش حجم ذخیره سازی مخزن آب

افزایش حجم ذخیره سازی مخزن آب

در این مقاله به بررسی افزایش حجم ذخیره سازی مخزن آب می پردازیم.

افزایش حجم ذخیره سازی مخزن آب

در محل هایی ک امکان نصب مخازن با ابعاد بزرگ وجود ندارد و فضای کمی در اختیار دارید پیشنهاد می کنیم از دو یا تعدادی از مخازن با ابعاد کوچک تر استفاده کنید. و آنها را به یکدیگر اتصال دهید از راه روها که کم عرض می باشند.

و همچنین در برخی موارد درب اتاق تاسیسات که مخازن را نصب می کنند به گونه ای می باشد که امکان انتقال مخازن با ابعاد بزرگ وجود ندارد. در اینجا پیشنهاد ما به شما استفاده از چند مخزن می باشد همچنین زمانی که مخازن ذخیره سازی آب آسانرو یا مخازن پرآب کتابی در حجم های بالایی که دارای عرض های کم می باشند پاسخگوی نیازهای شما نباشد می توانید از اتصال چندین مخزن به یکدیگر استفاده کنید تا حجم ذخیره دلخواه خود را داشته باشید.

اگر شما در گذشته مخزن ابی را جهت استفاده نصب کرده اید و در حال حاضر نیاز به مخزن با حجم بیشتری دارید می توانید از مخزنی به حجم دلخواه استفاده کنید و به مخزن قبلی اتصال دهید تا بتوانید مخزن اب مورد نیاز خود را داشته باشید.

 

اتصال موازی دو یا چند مخزن

برای اتصال چند مخزن به یکدیگر باید به گونه ای قرار دهید که این مخازن هم ارتفاع یکدیگر باشند.

آب داخل مخازن ذخیره سازی باید به گونه ای از طریق شبکه لوله کشی به دیگر اتصال داده شوند که آب در همه مخازن به صورت هم سطح شود.

اگر مخزنی که شما قصد دارید به یکدیگر اتصال دهید هم اندازه و هم ارتفاع نباشند باید سعی کنید که مخزنی که کوچکتر می باشد را بر روی پایه قرار دهید تا با مخازن دیگر هم ارتفاع باشد و خروجی سرریز مخزن کوچک با خروجی سرریز مخزن بزرگ تر بتواند در یک ارتفاع به راحتی قرار گیرد و باید اتصالات ورودی و خروجی مخزن اب را توسط دو لوله به یکدیگر اتصال دهید در هنگام اتصال چند مخزن به یکدیگر باید از فلوتر استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که می توانید بجای استفاده از فلوتر از شیر کنترل سطح مکانیکی نیز استفاده کنید.

همچنین باید یک شیر برقی را در ابتدای لوله اصلی نصب کنید و توسط فلوتر برقی در یکی از مخازن ورود آب را به لوله اصلی تغذیه کننده باز یا بسته کنید توجه داشته باشید که با توجه به اینکه تمامی مخازن هم ارتفاع می باشند همیشه آب در این مخزن ها به صورت یک اندازه می باشد.

اتصال سری مخازن

زمانی که می خواهید چند مخزن را به صورت سری به یکدیگر اتصال دهید باید سعی کنید خروجی این مخازن را به یکدیگر اتصال دهید.  و برای هر مخازن شما باید شیر فلکی را به صورت جداگانه در نظر بگیرید برای اتصال نیز بهتر است شما مخزن کوچک را بر روی پایه قرار دهید و به همین ترتیب مخازن را از کوچک به بزرگ به یکدیگر اتصال دهید.

اتصال مخازن اب چندگانه به یکدیگر به صورت سری

مخازن هم اندازه

برای اتصال مخازن هم اندازه به صورت سری معمولاً آب ورودی به اولین مخزنی که وارد می شود از خروجی آن توسط لوله ورودی که بستگی به میزان قطر لوله دارد از طریق شاه لوله و همچنین خروجی کلیه مخازن های که به یکدیگر اتصال داده شده‌اند جاری می‌شود این مغازه‌ها در آبگیری با یکدیگر به صورت همزمان پر خواهند شد.

مخازن با اندازه های متفاوت

توجه داشته باشید که در اینجا تمامی مخازن ذخیره سازی اب به گونه ای کار می کنند که دریچه سرریز مخازن ها با یکدیگر در ارتفاع برابر قرار خواهند گرفت و مهم نیست که آب ورودی به کدام مخزن می ریزد.

اگر می خواهید چند مخزن اب را برای مصرف مورد نیاز خود به یکدیگر اتصال دهید باید حتما از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید تا مخازن را به صورت اصولی به یکدیگر اتصال دهند چرا که اگر می خواهید مخازن شما عملکرد بهتری داشته باشند باید به صورت اصولی و استاندارد به یکدیگر اتصال دهید.

شما می توانید جهت مشاوره با کارشناسان خزر منبع تماس بگیرید تا به راحتی بتوانند شما را برای افزایش حجم ذخیره سازی مخزن آب راهنمایی کنند و بتوانید بهترین این گزینه را انتخاب نمایید.

چرا که اتصال دو یا چند منبع ذخیره سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که نباید این کار را به هر شخصی بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =