Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

اتصال مخازن ذخیره آب به یکدیگر

در این مقاله به بررسی اتصال مخازن ذخیره آب به یک دیگر می پردازیم. یکی از راه های بسیار آسان برای اینکه بتوانید ظرفیت ذخیره سازی آب را افزایش دهید ارتباط مخازن چندگانه و مخازن آب می باشد که ارتباط مخازن چند گانه و مخازن آب بدون لوله کشی و یا با لوله کشی انجام می شود در این مقاله به بررسی اتصال مخازن ذخیره سازی آب می‌پردازیم.

جهت خرید دستگاه کارواش بخار کلیک کنید.

 

 اتصال مخازن ذخیره آب به یکدیگر

اتصال مخازن ذخیره سازی آب به یکدیگر از طریق دو روش اتصال موازی و اتصال سری انجام می شود که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

اتصال موازی مخازن ذخیره سازی آب

در این روش مخازن ذخیره سازی آب را به صورت موازی به یکدیگر اتصال می دهند بهتر است بدانید که هر مخزن آب در این اتصال دارای ورودی و خروجی جداگانه می باشد و شما می توانید هر زمان که نیاز به ظرفیت کمتر داشتید مخازن اضافی را از مخازن دیگر جدا کنید توجه داشته باشید که باید مخزن هایی که قصد دارید به یکدیگر اتصال دهید به صورت هم ارتفاع باشند اگر یکی از مخازن دارای ارتفاع کمتر می باشد باید از پایه‌های مناسبی استفاده کنید تا تمامی مناظره را به صورت یک ارتفاع در آورید این روش اتصال مزایایی بالایی دارد مثلاً در فصل زمستان که معمولا مصرف اب کمتر بوده و شما نیاز به ظرفیت کمتری اب دارید می توانید برخی از مخازن را جدا کنید.

اتصال مخازن ذخیره سازی آب به صورت سری

در این روش شما باید مخازن ذخیره سازی آب را به صورت متوالی و پشت سر هم قرار دهید. در نظر داشته باشید که در اینجا مخازن دارای شیر فلکه جدا نبوده و شما نمی‌توانید یکی از مخازن را از مدار جدا کنید.

توجه داشته باشید که زمانی که شما قصد دارید مخزن های ذخیره سازی اب را به یکدیگر اتصال دهید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید.

مخازن ذخیره سازی آب که قرار است به یکدیگر اتصال داده شوند را بر روی یک سطح کاملاً صاف قرار دهید به گونه‌ای که تمامی مخازن هم ارتفاع باشند.
آبی که در درون اتصال شده به یکدیگر قرار دارند باید به صورت برابر هم باشند.
برای اتصال ذخیره سازی آب در زمان لوله کشی شما باید از کوچک ترین مخزن شروع کنید کوچکترین مخزن یعنی همان مخزنی که دارای ارتفاع کمی می باشد و شما از پایه برای هم ارتفاع کردن مخازن استفاده کرده اید.

اتصال پلی اتیلن به یکدیگر

یکی از انواع مخازن ذخیره سازی آب که با توجه به مزایای بالایی که دارد در بین مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است مخازن ذخیره سازی آب پلی اتیلن می باشد. اگر شما قصد دارید ظرفیت مورد نیاز خود را بالا ببرید سعی کنید از مخازن پلی اتیلن استفاده کنید چرا که این مخازن به راحتی قابل افزایش ظرفیت بوده و شما با اتصال این مخازن ظرفیت مورد نیاز خود را می توانید افزایش دهید برای اتصال مخازن از روش جوشکاری یا بدون جوشکاری استفاده می کنید.

البته در نظر داشته باشید که زمانی که شما می خواهید مخازن را با یکدیگر اتصال دهید با توجه به جنس مخازن از اتصالات مناسب بهره مند شوید اگر شما از مخزن های پلی اتیلنی استفاده می کنید می توانید از اتصالات پلی اتیلن یا اتصالات برنج بهره مند شوید سعی کنید برای اتصال دادن مخزن ها به یکدیگر از افراد ماهر و با تجربه استفاده کنید تا اسیبی به مخزن ها وارد نشود چرا که اگر کوچکترین اسیبی به مخازن ذخیره سازی اب وارد شود امکان دارد تا این مخازن عملکرد مناسبی نداشته باشد.

شما می توانید با اتصال مناسب و اصولی مخزن های ذخیره سازی اب ظرفیت این مخازن را بالا برده و به راحتی استفاده کنید.

مخازن از جنس استیل و گالوانیزه در ابتدا مورد استفاده قرار می گرفتند که امروزه به ندرت از این مخازن برای ذخیره سازی اب استفاده می کنند و برای اتصال دادن نیز این مخازن مشکلات فراوانی به همراه داشت از جمله این مشکلات می توان به شکستگی این مخزن های اب در هنگام اتصال اشاره کرد. اما از زمانی که مخازن پلی اتیلنی وارد بازار شده اند دیگر کمتر کسی از مخازن گالوانیزه یا استیل استفاده می کنند و این تنها به خاطر مزایا و کیفیت بالای مخازن پلی اتیلنی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =