Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

آیا مخازن پلی اتیلن قابلیت تعمیر یا جوشکاری دارند؟

تعمیر مخازن پلی اتیلن

تعمیر مخازن پلی اتیلن

پلی اتیلن از مرغوب‌ترین مشتقات نفتی جهت ساخت انواع قطعات کوچک یا حجیم پلاستیکی محسوب می‌شود که مخازن پلیمری از این نمونه هستند. اگرچه محصولات ساخته شده از پلی اتیلن به روش قالب‌گیری دورانی از کیفیتی عالی برخوردار هستند؛ اما در برخی موارد بی‌توجهی در فرآیند نصب این مخازن و عواملی از این دست، صدماتی را به خریداران تحمیل می‌کند.
حالا سؤال اینجاست که راهی کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه برای تعمیر مخازن پلی اتیلن وجود دارد و برای این کار می‌بایست به چه کسی مراجعه کرد؟ برای دریافت پاسخ سؤالات فوق و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه تعمیر مخازن ذخیره آب پلی اتیلن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا مخازن ذخیره آب پلی اتیلن خراب می‌شوند؟

ساخت و ارائه مخازن ذخیره آب پلیمری با برترین کیفیت ممکن از اولویت‌های ضروری شرکت‌های معتبر به ویژه خزر منبع بندر استان گیلان است. متخصصین کار آزموده ما در این مجموعه با استفاده از برترین مواد اولیه، نیروی کار ماهر و ماشین آلان صنعتی پیشرفته رسالت خود برای تولید محصول نهایی با کیفیت را به نحوه احسن به انجام می‌رسانند.

به رغم تمام تلاش‌ها برای ارائه محصول درجه یک به مشتریان، بروز برخی آسیب‌ها که عموماً به دلیل سهل‌انگاری خریدار در فرآیند نصب مخزن ذخیره آب پلی اتیلن رخ می‌دهد، امری اجتناب‌ناپذیر است. احتمالاً می‌پرسید که چگونه می‌توان از آسیب دیدن مخزن ذخیره آب پلی اتیلن یا به‌طورکلی بروز این قبیل آسیب‌های زیان‌بار جلوگیری کرد؟

غالباً بی‌توجهی به نصب مخزن ذخیره آب پلی اتیلن در سطح ناهموار و مملو از سنگریزه‌های آسیب‌زننده از دلایل خرابی، شکستگی و ایجاد شکاف در مخزن هستند. عدم محاسبه دقیق میزان چگالی سیال ذخیره شده در مخزن پلی اتیلن و همچنین بی‌توجهی به نوع سیال نیز از عوامل بروز آسیب به این نوع از مخازن محسوب می‌شوند.

تأکید مکرر تولیدکنندگان به رعایت نکات مندرج در گارانتی دقیقاً به دلیل عدم بروز آسیب‌های فوق به مخازن ذخیره آب پلی اتیلن انجام می‌شود. اگرچه گروه تولیدی صنعتی خزر منبع بندر فروش محصولات پلیمری خود را با کیفیتی عالی و گارانتی سه ساله ارائه می‌دهد؛ اما شما مشتریان گرامی می‌بایست توجه لازم به شرایط نصب را نیز به‌طور کامل رعایت کنید.

شایان ذکر است که پروسه تعویض یا جایگزینی مخزن ذخیره آب پلی اتیلن شرکت خزر منبع بندر تنها در صورت انجام بررسی‌های کارشناسانه از سوی متخصصین و نمایندگی‌های ما و به شرط رعایت کامل شرایط نصب و راه‌اندازی استاندارد گارانتی از سوی مشتریان، انجام می‌شود. بدیهی است که تعویض مخزن آسیب‌دیده بدون در نظر گرفتن شرایط نصب استاندارد و بروز آسیب‌های غیرمنطقی امکان‌پذیر نیست.

فرآیند تعمیر مخازن ذخیره آب پلی اتیلن چگونه است؟

فرآیند تعمیر مخازن ذخیره آب پلی اتیلن بسته به نوع و مکان شکستگی کاملاً متفاوت است. برخی از پارگی‌ها که صدمات جبران‌ناپذیری را به مخزن وارد نکرده‌اند به راحتی قابل تعمیر هستند؛ اما در برخی موارد شدت پارگی تعمیر مخازن پلی اتیلن را غیرممکن می‌کند. پارگی‌ها و شکستگی‌های عمیق و غیرمعمول، عموماً به دلیل بی‌توجهی خریداران به نحوه نصب و راه‌اندازی استاندارد برچسب گارانتی بروز می‌کند.

بسیار ضروری است تا فرآیند جوشکاری دائم (جوش پلی اتیلن) و تعمیر مخازن پلی اتیلن به منظور رفع آسیب‌های وارد شده توسط افراد خبره و متخصص امر انجام شود تا احتمال نشتی مجدد از محل پارگی را به صفر برساند. جوشکاری دائم از روش‌های قدیمی و با سابقه در تعمیر انواع محصولات پلیمری محسوب می‌شود. ناگفته نماند که روش جوش پلی اتیلن برای تعمیر شکستگی‌های بزرگ در مخازن ذخیره آب پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر مخزن ذخیره آب پلی اتیلن با آسیب‌های کوچک‌تر توسط روش‌های متداول دیگری نظیر حرارت دادن محل نشتی انجام می‌شود که نه‌تنها دوام چندانی ندارد، بلکه احتمال نشتی مجدد محل پارگی نیز وجود دارد. در نظر داشته باشید که تعمیر مخازن پلی اتیلن به دلیل عدم امکان ورود به محفظه درون مخزن توسط انسان، تنها از طریق بدنه خارجی انجام می‌شود.

هزینه‌های ناچیز تعمیر مخازن ذخیره آب پلی اتیلن، این محصولات را به انتخاب اول خریداران برای ذخیره و نگهداری آب و سایر سیالات در مقایسه با سایر مخازن تبدیل کرده است.

مراحل تعمیر مخزن ذخیره آب پلی اتیلن

تخلیه کامل سیال ذخیره شده درون مخزن
پاک‌سازی دقیق محل شکستگی از گردوغبار
سمباده کشی بدنه محل شکستگی از خارج بدنه
انجام جوشکاری و تعمیر کامل محل شکستگی

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =