Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مخزن ذخیره اسید و مواد شیمیایی

مخزن ذخیره اسید

مخازن اسید باید از مواد خاص ساخته شود که ضد اسید باشد و با مخزن آب متفاوت باشد مانند استیل پلاتین پلی الفین ها و غیره ..
اگر مخازن اسید توسط این مواد تولید شوند قابلیت نگهداری به صورت ایمن و مواد قلیایی و اسیدی را در درون خود دارند به صورتی که خودم نباید دچار هیچ گونه حادثه شود و بعد از آن محلولی که داخلی مخازن قرار می‌دهند نباید تغییری را دچار شوند چراکه خواص شیمیایی مواد بسیار مهم می باشد.

مخزن ذخیره اسید و مواد شیمیایی

جنس مخازن ضد اسید

جنس مخازن با توجه به نوع اسید و نوع اتصالات و واشر ها مورد استفاده قرار می گیرد که باید با توجه به بررسی‌های سازگاری و دقیق شمال جنس آن را مشخص نمایید در نظر داشته باشید که برخی از مواد مانند استیل پلی اتیلن و پلی پروپیلن در مقابل خورندگی واکنش های شیمیایی بالایی را از خود نشان می دهند که معمولاً مخازن اسید را از این مواد تهیه و تولید می‌کنند.
اگر سریالی که شما می‌خواهید درون مخزن ضد اسید نگهداری کنید دارای دمای کمتر ۶۸ درجه باشد بهتر است شما مخازن که از جنس بدن پلی اتیلن می باشد استفاده نمایید دمای سیال در بالای ۶۸ درجه تا ۱۸۰ درجه باشد بهتر است یا جنس بدنه از پلی پروپیلن باشد و اما در بعضی موارد محلولی که در درون مخزن ذخیره می شود دمایی بیش از ۱۸۰ درجه را داره باشد بهتر شما از مخزن استیل استفاده نمایید.
در نظر داشته باشید که اگر دمای اسید بسیار بالا باشد شما باید شناخت فلزات گرانبها مثل پلاتی و تیتانیوم بروید و مخازن ذخیره اسید را از آنها تهیه نمایید.

مخزن پلی اتیلن ذخیره اسید

تمامی شرکت های صنعتی در فرایند تولید از مواد اسیدی استفاده می‌کنند که برای ذخیره‌سازی این من این است تا باید امکانات خاصی داشته باشند و برای نگهداری این است که باید مخزن مناسب را انتخاب نمایید
بهترین جنس بدنه مخزن ذخیره پلی اتیلن باشد یعنی جنس لوله پلی اتیلن تحت فشار و سپتیک تانک پلی اتیلن باشد درمان برای زخمی اسید از مخازن پلی اتیلن تک لایه و دو لایه و همچنین سه لایه استفاده ننمایید.

قیمت مخزن اسید

با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاصی که این مخازن دارند و همچنین دمای سریالی که قرار است درون مخزن نگهداری شود دفاع غیر دفاعی بودن اسیدی که قرار است نگهداری شود و همچنین اتصالات و غیره بر روی قیمت مخزن اسید تاثیر دارد.
مخازن نگهداری از این که از جنس بدنه پلی اتیلن برای نگهداری اسیدها فاده می‌شود معمولاً کمترین قیمت را به خود اختصاص می‌دهند و ما اگر مغازه نگهداری از اسید از استیل باشد بیشترین و بالاترین قیمت را خواهد داشت.

رتبه بندی منبع اسید از نظر وزن مخصوص اسید

مخازن پلاستیکی اسید به گونه ای طراحی و طبقه بندی می شوند که نسبت به وزن مخصوص مایع که در آن نگهداری می‌شود مناسب باشد.

مخزن اسید سولفوریک

یکی از بهترین و خطرناک ترین اسیدهایی که در غلظتهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین از پرمصرف این اسیدها در صنایع می باشد اسید سولفوریک است که باید در انتخاب مخزن نگهدارنده اسید سولفوریک بسیار دقت داشته باشید زیرا که میزان غلظت این است بسیار اهمیت دارد.
واکنشی که ممکن است از سولفوری در تماس با آب ایجاد کند بسیار گرمازا است و این گرمای ایجاد شده مخزن و اتصالات را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل به هیچ عنوان از مخازن پلاستیکی برای نگهداری از آن استفاده نمایید برای ذخیره سازی از مخازن پلاستیکی دولایه استفاده کنید.

مخزن اسید هیدروکلریک

هیدروکلرید بی رنگ و شفاف و همچنین بسیار خورنده می‌باشد و رنگ ها استفاده می کنند همچنین می توانید در صنایع عکاسی نساجی و لاستیک از این اسید بهره‌مند شوید برای تولید مخزن هیدرولیک باید در نظر داشته باشید که خروجی جدایی را برای خروج گازهای ایجاد شده از اسید هیدرو کلریک در نظر داشته باشید چرا که این گاز تولید شده مخزن ذخیره سازی اسید هیدروکلریک را تحت تاثیر قرار می دهد پس بسیار مهم می باشد که شما در تولید مخازن اسید هیدروکلریک دقت لازم را داشته باشید.

مخزن اسید نیتریک

این اسید نیز بدون رنگ بوده و یا اگر با رنگ باشد معمولاً به رنگهای زرد و قرمز می باشد که در اثر برخورد با آن گرمای زیادی تولید می شود و نگهداری اسید به عنوان نباید از مخزن پلاستیکی استفاده کنید چرا که باعث آسیب دیدگی مخازن پلاستیکی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =