Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نصب پمپ آب و مخزن ذخیره

نصب پمپ آب و مخزن ذخیره

برای نصب پمپ آب باید فضای مناسبی را برای نصب در نظر بگیرید معمولاً در ساختمان‌ها اتاقی را برای نصب مخازن در نظر می گیرند که لوله کشی ورودی و خروجی در آن انجام می شود در نظر داشته باشید مکانی که قرار است مخزن آب در آن نصب شود باید به صورت صاف و یکدست باشد چرا که اگر مکان دارای سنگریزه و ناهموار باشد امکان دارد به مخزن آب آسیبی وارد شود هم چنین بهتر است اگر از پمپ و مخزن پلی اتیلن استفاده می کنید در مکانی سر پوشیده و نزدیک به یکدیگر نصب کنید مخازن پلی اتیلنی در برابر تابش نور آفتاب مقاوم بوده اما اگر تابش نور آفتاب مستقیم نباشد عمر بیشتری خواهند داشت.

پس به شما پیشنهاد می کنیم از منابع و مخازن پلی اتیلنی را در مکان سرپوشیده قرار دهید چرا که موتورهای الکتریکی نیز در مکان سرپوشیده کمتر دچار مشکل می‌شود و سوختن قطعات الکتریکی کاهش پیدا می کند در نظر داشته باشید که زمانی که آب از مخزن سرریز می‌شود باید با کمک لوله کشی به مکان مناسبی هدایت شود و هم چنین محل خروجی باید از تاسیسات برقی فاصله داشته باشد.

زمانی آب از مخزن سرریز می‌شود که فلوتر یا شیر مخزن به درستی کار نکند و اگر این آب سرریز شده درست هدایت نشود ممکن است به تاسیسات برق صدمه بزند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در نصب پمپ آب در نظر داشته باشید این است که نصب پمپ باید در ارتفاع پایین تری از مخزن باشد و همچنین به صورت کامل نصب شود زمانی که در دمای هوا زیر صفر می رود در نظر داشته باشید که لوله ها و پمپ را با عایق به درستی بپیچید تا از یخ زدگی آنها جلوگیری کنید.

در زمان نصب پمپ آب حتماً بین پمپ و مخزن از لرزه گیر ها استفاده کنید چرا که پمپ هنگام کار کردن لرزش دارد و امکان دارد این لرزش از طریق لوله ها به اتصال خروجی مخزن وارد شود ما به شما پیشنهاد می کنیم حتماً بین پمپ و مخزن از لرزه گیر استفاده کنید.

نصب مخزن پلی اتیلن

ذخیره سازی آب با استفاده از مخازن پلی اتیلنی بستگی به مکان و فضایی که شما در نظر دارید مخازن را نصب کنید و هم چنین میزان حجم آب مورد نیاز شما امکان‌پذیر بوده که با توجه به این شرایطی که ذکر شد می توانید مخازن آب ذخیره سازی را در شکل های مختلف و متنوع در حجم های متفاوت خرید نمایید همانطور که در قبل شد باید محل نصب کاملاً صاف و سر پوشیده باشد تا نور آفتاب به طور مستقیم و مخزن پلی اتیلن نتابد و همچنین در نظر داشته باشید که باید مخازن پلی اتیلنی به طور مرتب سرویس شوند در هنگام نصب مخازن پلی اتیلنی حتماً در محلی نصب کنید که برای تعمیرات به شیرهای ورودی و خروجی مخازن دسترسی داشته باشید یکی دیگر از نکاتی که باید در نصب مخازن در نظر داشته باشید این است که شرایط اینکه هوا به خوبی تهویه شود را دارا باشد و همچنین از استحکام فیزیکی مناسبی برخوردار شود زمانی که مخازن پلی اتیلن به صورت کامل پر شود بسیار سنگین می شود و بر این اساس بار زیادی ایجاد خواهد شد پس بهتر است مکانی که برای نصب مخازن  استفاده می کنید دارای استحکام بالایی باشد.

نصب غیر اصولی پمپ آب و مخزن آب چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

اگر پمپ آب و مخزن آب به درستی نصب نشود ممکن است باعث مشکلاتی مانند افزایش هزینه‌های مصرفی و همچنین روند آبرسانی داشته باشید.

افزایش چند برابری مصرف برق و همچنین کاهش راندمان پمپ:

اگر بی دلیل پمپ را خاموش و روشن کنید باعث می‌شود تا الکتروپمپ به سرعت بسوزد در نظر داشته باشید که هر چه خاموش و روشن کردن پمپ ها کمتر باشد باعث می شود تا عمر پمپ و افزایش راندمان را به همراه داشته باشید.

و اگر مخزن آب به درستی نصب نشود ممکن است باعث پارگی و ترک برداشتن کف مخزن شود به همین خاطر صاف و یکنواخت بودن محل نصب مخزن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و همچنین در محل مناسب قرار دهید تا در زمان نیاز به تعمیرات به شناور یا تمیز کردن داخل مخزن به راحتی دسترسی داشته باشید.

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *