Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مخزن تحت فشار آب بدون دیافراگم جهت واحدهای مسکونی

مخازن تحت فشار

مخزن تحت فشار تقویت آب یکی از پرکاربردترین مخازن فلزی به منظور جبران افت فشار آب در واحدهای مسکونی با ارتفاع بالا محسوب می‌شود. استحکام بالای بدنه از موارد ضروری در فرآیند تولید و ساخت انواع مخزن‌های تحت فشار تقویت آب است.

اگرچه از مخازن تحت فشار در موارد صنعتی و غیر صنعتی نیز استفاده می‌شوند؛ اما عمده کاربرد این مخازن در تقویت سیستم آب‌رسانی واحدهای مسکونی، کارخانجات و … است. در ادامه این مقاله به جزئیات بیشتری از نحوه عملکرد، انواع و سایر نکات مربوط به مخزن‌های تحت فشار آب جهت تقویت فشار آب واحدهای مسکونی اشاره خواهیم کرد.

عملکرد مخزن تحت فشار آب جهت واحدهای مسکونی

مخزن تحت فشار آب به دو نوع کلی با دیافراگم و بدون دیافراگم تقسیم می‌شوند. در مخزن تحت فشار دیافراگمی آب در تماس با دیافراگم (تیوب) قرار دارد که مشکل ترکیدگی و نشتی دیافراگم از عیوب این مخازن می‌باشد. در نوع بدون دیافراگمی، آب بدون واسطه در ارتباط با بدنه مخزن که از جنس فولاد گالوانیزه مخصوص آب آشامیدنی ساخته می‌شود قرار دارد. لازم به ذکر است که این مدل مخازن مشکل ترکیدگی دیافراگم را در پی ندارند.

مخزن تحت فشار آب با عملکردی دقیق از بروز اختلاف فشار ناشی از نوسانات فشار آب در مجتمع‌های مسکونی جلوگیری می‌کند. این مخازن با ایجاد اهرمی حرکتی در قالب جریان هوایی قدرتمند، حجم متناسبی از آب را به درون لوله‌های سیستم آب‌رسانی ساختمان هدایت کرده و بلافاصله پس از بازگشایی شیر آب به صورت مجدد تخلیه می‌شود. شایان‌ذکر است که برای تعیین حجم مخازن تحت فشار تقویت آب واحدهای ساختمانی از واحد لیتر استفاده می‌شود.

عملکرد مخزن تحت فشار تقویت آب واحدهای مسکونی در ارتباط مستقیم با پمپ‌های آب خانگی و تأمین فشار یکسان آب برای کلیه طبقات ساختمان است. در آپارتمان‌های مسکونی با ارتفاع بالا، بروز نوسان در فشار یا قطعی مکرر آب به ویژه در مناطقی که با مشکل کم آبی مواجه هستند توسط نصب مخازن تحت فشار آب تقویت می‌شود.

توجه داشته باشید که سایز مخزن تحت فشار آب مناسب جهت واحدهای مسکونی بسته به عوامل متعددی همچون تعداد طبقات، ارتفاع و تعداد ساکنین هر آپارتمان کاملاً متغیر است. طراحی منحصربه‌فرد مخزن تحت فشار تقویت آب واحدهای مسکونی، از فعال شدن سریع پمپ آب بلافاصله بعد از باز شدن شیر آب در هر نقطه از منزل جلوگیری می‌کند.

نکات ضروری در ساخت مخازن تحت فشار تقویت آب واحدهای مسکونی

مهم‌ترین نکته در طراحی انواع مخزن‌های تحت فشار آب به ویژه نوع ساختمانی، استفاده از مواد اولیه با کیفیت در طراحی و ساخت این محصولات است. بدنه مخازن تحت فشار آب ساخت خزر منبع از ورق گالوانیزه آبکاری گرم در ضخامت‌های ۳، ۴ و ۵ میلی‌متر ساخته می‌شوند. این مخازن به علت نداشتن تیوب یا دیافراگم حجم آب بیشتری می‌گیرند و مشکل ترکیدگی تیوب را ندارند.

 دلایل استفاده از مخزن تحت فشار تقویت آب واحدهای مسکونی

سر و صدای آزاردهنده پمپ‌های آب و مصرف بالای برق ساختمان، یکی از دلایل مهم ساکنین واحدهای آپارتمانی برای خرید و استفاده از مخازن تحت فشار آب ساختمانی است. نصب مخزن تحت فشار آب با درجه و کلید اتوماتیک در کنار پمپ آب خانگی علاوه بر جبران افت فشار آب به منظور کاهش دفعات خاموش و روشن شدن پمپ آب نیز انجام می‌شود.

مخازن تحت فشار آب ساختمان‌های مسکونی وظیفه حفظ ثبات فشار آب موجود در پشت لوله‌های سیستم آب‌رسانی بخش تأسیسات ساختمان را بر عهده دارند. ساخت مخازن تحت فشار تقویت آب واحدهای ساختمانی در دو نوع افقی و عمودی و رنگ‌های متنوع انجام می‌شود. فشار آب در ساختمان‌هایی با دو الی سه طبقه معقول بوده و این میزان فشار در طبقات بالای سه به ویژه در ساعات اوج مصرف با مشکل مواجه می‌شود. نصب و استفاده از مخزن‌های تحت فشار تقویت آب راهی مطمئن جهت جبران این افت فشار در طبقات بالای واحدهای مسکونی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مخزن تحت فشار بدون دیافراگم ساخت خزر منبع

تأمین یکنواخت فشار آب برای کلیه طبقات

کمک به کاهش عملکرد زیاد پمپ آب ساختمان

صرفه‌جویی قابل‌توجه در میزان مصرف انرژی

کاهش آلودگی صوتی ناشی از فعالیت پمپ‌ها

قابلیت ذخیره آب بیشتر به نسبت مخازن دیافراگمی

رفع مشکلات ناشی از پمپ‌های آب واحدهای مسکونی

عدم نگرانی بابت انفجار مخزن به علت نبود تیوپ و عدم نیاز به تعویض آن

 

برای مشاهده دیگر محصولات فلزی شرکت خزر منبع اینجا کلیک کنید.

جهت سفارش و خرید مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =