Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تجهیزات آبرسانی ساختمان

تجهیزات آبرسانی ساختمان

تجهیزات آبرسانی ساختمان

مخزن یا تانکر آب و وان های پلاستیکی اگر از جنس پلی اتیلن باشند بسیار عالی و بهتر است چرا که محصولات پلی اتیلنی امکان سوراخ کاری و نصب آسان انواع اتصالات را در پی خواهد داشت.

در ادامه قصد داریم انواع اتصالات مخازن ناب پلی اتیلن و روش های نصب صحیح و آب بندی را برای شما بیان کنیم.

 

اتصالات متداول مخازن آب پلی اتیلن و وانهای پلاستیکی

مخزن های آب که در تولید آنها از پلی اتیلن استفاده می‌کنند را مخازن پلیمری می گویند معمولاً مخازن همراه وان های پلی اتیلن بدون ورودی یا خروجی هستند البته به صورت پیش فرض .

این محصولات را شما می توانید برای اتصالات ورودی و خروجی در سایز های مورد نیاز خود را سفارش داده و به راحتی نصب کنید با توجه به سیستم لوله کشی هر خانه محل نصب اندازه اتصالات و غیره شما می توانید سایز مورد نیاز خود را سفارش دهید به طور کلی می توانیم بگوییم که قطعات تشکیل دهنده اتصالات مخازن شامل بدنه اصلی و مهره و ماسوله و واشر می‌باشد در حال حاضر از اتصالات پلی اتیلن و استیل و برنج بیشترین استفاده را دارند.

اتصالات برنجی

اتصالات برنجی یکی از متداول ترین روشهای اتصالات در مخازن آب می باشد که از طول عمر بالایی برخور دارند و همچنین استحکام بالایی دارند پس از این که مخازن وانهای پلاستیکی بعد از آبگیری با بدنه پلی اتیلن درگیر شوند آب بندی اتصالات مخزن به درستی و مناسب انجام خواهد شد اگر قصد شما ذخیره سازی آب در مخازن پلی اتیلن می باشد ما به شما اتصالات برنجی را برای اتصالات ورودی و خروجی پیشنهاد می کنیم اتصالات برنجی دارای دو سایز داخلی و خارجی می باشند. که یکی را داخل پیچ و دیگری بر روی پیچ قرار داده شده است یعنی شما در واقع می توانید هم سایز داخلی و هم از سایز خارجی آن استفاده کنید بیشتر در مواردی که شما نیاز به اتصالات بیشتری داشته باشید کاربرد دارد.

در صورتی که شما در داخل مخزن اسید، آب شور، الکل و مایعات نگهداری می کنید می توانید از اتصالات پلی اتیلن استفاده کنید در نظر داشته باشید که این اتصالات از دقت و مهارت بالایی برخوردارند و هیچگونه آسیبی به اتصال پلی اتیلن وارد نمی شود.

اتصال استیل برای مخازن آب ساختمان

این نوع اتصالات قیمت بسیار بالایی دارند با توجه به کاربردهای خاصی که دارند در مخازن پلی اتیلن ضد اسید یا وان هایی که از مواد های بسیار قوی در آن ذخیره می کنند معمولاً اتصالات برنجی و پلی اتیلن سازگار نیستند شما در این موارد می توانید از اتصالات استیل استفاده کنید.

سایز مناسب اتصالات در مخزن پلی اتیلن

به صورت پیشفرض مخازن آب پلی اتیلن که در کارخانه ها تولید می‌شوند بدون اتصالات ورودی و خروجی می باشد و زمانی که مشتری برای خرید مراجعه می کند با توجه به سایز مورد نیاز آنها نصب می شود و در هنگام نصب مخزن آب پلی اتیلن یک ورودی با یک شناور و یک خروجی یک سر ونت یا هواکش نیز بر روی مخزن آب پلی اتیلن نصب میکند برای استفاده مخزن آب شرب به ساختمان جهت اتصال به پمپ آب معمولا ورودی ۳.۰ اینچ شناور همین طور خروجی یک اینچ و هواکش ۱.۲ اینچ می باشد پس من قبل از خرید اتصالات با لوله کشی با تاسیساتی کار خود مشورت کرده تا سایز مورد نیاز خود را به راحتی بتوانید خریداری نمایید.

بهترین محل نصب اتصالات ورودی و خروجی

معمولا شما نمی توانید در هر قسمت از مخازن آب پلی اتیلن با سوراخکاری و همچنین نصب اتصالات با سایز های دلخواه خود بکنید در مخازن آب پلی اتیلن و اگر مشاهده کنید قسمت هایی را در بالا و پایین این مخازن برای اتصالات در نظر گرفته شده است.

به هیچ عنوان در کف مخازن پلی اتیلن اتصالات نصب نکنید چرا که باعث می شود مخزن پلی اتیلن از گارانتی خارج شود اما در برخی موارد ضروری است کف مخزن را اتصالات نصب کنید که در این شرایط شما می توانید با زیر سایزی مناسب و در نظر گرفتن یک سری شرایط انجام دهید اما در نظر داشته باشید که آب بندی اتصالات در این صورت بسیار دشوار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *